تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 82872
زیست آنلاین: اگر تلاشها برای بهبودی بحران های کره زمین به کار گرفته نشود، یک فرصت مهم برای جلوگیری از تاثیر مخرب آنها، برای همیشه از بین می رود.
در سیاره مرده هیچ شغل و رفاهی وجود نخواهد داشت
به گزارش زیست آنلاین، براساس گزارشی که توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است، مقابله با بحران جهانی طبیعت می تواند تا سال 2030، سالانه 400 میلیون شغل و 10 هزار میلیارد دلار ارزش تجاری ایجاد کند.

این گزارش هشدار می دهد هنگامی که جهان از بیماری همه گیری ویروس کرونا بهبود می یابد، با نابودی طبیعت که امروز در حال وقوع است و بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانی را تهدید می کند، تجارت مانند گذشته نخواهد بود.

در سال 2019 دانشمندان هشدار دادند که جوامع انسانی از شتاب بوجود آمده در نابودی سیستم های طبیعی پشتیبانی حیات زمین، در معرض خطر هستند. در این گزارش آمده است که یک رویکرد با اولویت طبیعت از سوی رهبران تجاری و سیاسی، یک راه حل با اولویت شغل خواهد بود.

آلن جوپ، مدیر اجرایی یونیلیور، یکی از اعضای مجمع جهانی اقتصاد گفت: "در سیاره مرده هیچ شغل و رفاهی وجود نخواهد داشت. "

در این مجمع گفته شد که سه بخش، مسئول به خطر انداختن بقای 80 درصد از گونه های تهدید شده هستند. مواد غذایی و استفاده از زمین، زیرساخت ها و ساختمان و انرژی و معادن. اما در عین حال این بخش ها بیشترین سود را از بهبودی از طریق طبیعت بدست می آورند.

در گزارش این مجمع آمده است: ما در حال رسیدن به نقطه برگشت ناپذیر برای طبیعت و آب و هوا هستیم. اگر تلاشها برای بهبودی بحران های زمین به کار گرفته نشود، یک فرصت مهم برای جلوگیری از اثر مخرب آنها، برای همیشه از بین می رود. تصمیم گیری در مورد نحوه بسته های محرک اقتصادی برای دوران پسا بحران ویروس کرونا، به احتمال زیاد برای دهه ها جوامع و اقتصادها را شکل خواهد داد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcgx797.ak9xu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما