تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 82840
زیست آنلاین: رهبران اتحادیه اروپا بعد از بررسی قوانینی که اجازه می دهد به برخی از پروژه های سوخت فسیلی مساعدت شود، به چند دسته تقسیم شده اند و با یکدیگر در مورد اینکه از چه پروژه های سوخت فسیلی باید حمایت شود اختلاف نظر دارد.
صندوق سبز اروپا از پروژه های انرژی هسته ای حمایت نخواهد کرد
به گزارش زیست آنلاین، کمیسیون اروپا قصد دارد با استفاده از وجه نقد صندوق بازیابی ویروس کرونا و بودجه آن برای سال های 2021 تا 2027 یک صندوق 40 میلیارد یورویی راه اندازی کند تا به مناطق پر کربن کمک کند تا صنایع سبز را راه اندازی کنند و کارگران را که در حال حاضر در بخش های آلاینده مشغول به کار هستند، در مشاغل سبز به کار گیرند.

هفته گذشته همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کردند که صندوق جدید باید کلیه پروژه های سوخت های فسیلی، از جمله پروژه های هسته ای یا گاز طبیعی را از واجدین شرایط حذف کنند.

اما روز دوشنبه کمیته ای در مورد این موضوع گفتند: پروژه های انرژی هسته ای نباید واجد شرایط باشند اما برخی از پروژه های گازی می توانند فقط بودجه انتقال دریافت کنند.

این کمیته با اعمال قوانین مالی سبز برای تأمین بودجه پروژه های گازی موافقت کرد که به طور حتم چنین پروژه هایی از لیست مشملین حذف خواهند شد.

مجمع قانونگذاری در ماه سپتامبر در مورد تصویب قوانین رای خواهد داد.

گاز در هنگام سوختن در نیروگاه ها تقریباً 50 درصد CO2 کمتر نسبت به زغال سنگ منتشر می كند. با این حال این سوخت "كربن صفر" نیست و با نشت متان که یك گاز گلخانه ای قوی است همراه می باشد.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcbgwbw.rhb5apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما