تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 82821
زیست آنلاین: با گرم شدن اقیانوس ها و رودخانه، افزایش گرما می تواند تهدید بزرگی را برای جمعیت ماهیانی ایجاد کند که جهان به آن ها وابسته است.
افزایش دما، تهدیدی برای صدها گونه ماهی است
به گزارش زیست آنلاین، از جمله گونه های در معرض خطر برخی از مهمترین گونه های تجاری مانند ماهی قزل آلای سوکای، شمشیر ماهی، باراکودا و ماهی قزل آلای قهوه ای هستند.

در حقیقت، طبق گفته محققان، در صورت عدم کنترل بحران آب و هوا، 60 درصد از گونه های ماهی مورد بررسی تنها تا سال ۲۱۰۰ می توانند در محدوده زیستگاه فعلی خود تولید مثل کنند.

دانشمندان می گویند اگر دولتها خود را مجبور کنند که افزایش درجه حرارت کره زمین را در محدود 1.5 درجه سانتیگراد نگه دارند، تعداد گونه های مورد تهدید می تواند بسیار کمتر، حتی فقط 10 درصد باشد.

دکتر فلمینگ داهلک، یکی از محققین حوزه زیست شناسی دریایی می گوید حیرت انگیز است که بیش از نیمی از گونه ها به طور بالقوه در معرض خطر هستند. بنابراین ما واقعاً تأکید می کنیم که اقدام و پیگیری تعهدات سیاسی برای کاهش تغییرات اقلیمی و محافظت از زیستگاه های دریایی مهم است.

شواهد زیادی نشان می دهد که بدون تلاش گسترده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، فعالیت های انسانی یک تهدید برای مختل کردن دائمی اکوسیستم هایی است که میلیاردها نفر از مردم از آن ها تغذیه می کنند.

امروزه حدود 3 میلیارد نفر از ماهی ها و غذاهای دریایی به عنوان منبع اصلی پروتئین خود تغذیه می کنند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdca6ana.49nuu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما