تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 82804
زیست آنلاین: کربن زدایی از اقتصاد با سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر، ساختمان های پاک، حمل و نقل و تولید پاک می تواند به مبارزه با رکود اقتصادی کمک کند.
رویکرد سبز می تواند صدها هزار شغل در استرالیا ایجاد کند
به گزارش زیست آنلاین،، طبق یک مطالعه که با حمایت رهبران تجاری و سرمایه گذاران انجام شده است، با سرعت بخشیدن به تغییر رویکرد به سوی انتشار گازهای گلخانه ای صفر، صدها هزار شغل می تواند در استرالیا ایجاد شود.

دفتر آمار استرالیا تخمین می زند که 835 هزار شغل از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در ماه مارس از بین رفته است.

طبق مطالعه Beyond Zero Emission، یک اندیشکده انرژی و تغییرات اقلیمی، پروژه های عملیاتی برای کربن زدایی از اقتصاد، ضمن مدرن سازی صنعت استرالیا می توانند 1.78 میلیون شغل طی پنج سال آینده ایجاد کنند، که به طور متوسط، 355 هزار شغل در هر سال می شود.

این طرح به صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. این موسسه می گوید سرمایه گذاران انرژی پاک تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این مقیاس نشان داده اند.

در این گزارش آمده استرالیا برخی از این فرصت ها از جمله حمل و نقل برقی، تولید کربن صفر و فولاد سبز را از دست می دهد، مگر اینکه دولت ها فضایی ایجاد کند که به ترغیب معاملات بزرگ سرمایه گذاری کمک کند.

تحقیقات بانک مرکزی استرالیا نشان داد که تعداد پروژه های انرژی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ علیرغم ثبت رکورد در سال 2018، در سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

این اندیشکده می گوید دولت ها نیز در سرمایه گذاری مستقیم نقش دارند. پروژه های خطوط انتقال سریع به نیروگاه های تجدیدپذیر، ساخت مسکن با بهره وری انرژی بالا و گسترش اتوبوس ها و قطار های برقی، برخی از کارهایی است که دولت می تواند انجام دهد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcbawbw.rhb5gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما