تاریخ انتشار :شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 82792
زیست آنلاین: افزایش قابل توجه در انرژی باد و خورشیدی به تولید 47 درصد از برق انگلیس کمک کرد.
رکورد جدید انرژی های تجدیدپذیر در انگلیس
به گزارش زیست آنلاین، انرژی تجدیدپذیر تقریباً نیمی از تولید برق انگلیس را در سه ماه اول سال تشکیل داد، تا یک رکورد جدید برای انرژی پاک ثبت شود.

اطلاعات دولتی نشان می دهد انرژی تجدیدپذیر 47 درصد از تولید برق انگلیس را در سه ماه اول سال تشکیل داد و ركورد سه ماهه قبلی، معادل ۳۹ درصدد در سال گذشته را بهبود داد.

منابع تجدیدپذیر شامل مزارع بادی، پنل های خورشیدی و نیروگاه های برق آبی و همچنین انرژی زیستی که از سوزاندن تراشه های چوبی به جای زغال سنگ استخراج می شود است.

به گفته تحلیلگران، افزایش قابل توجه در انرژی تجدیدپذیر در انگلیس به دلیل افزایش تولید، توسط پنل های خورشیدی و مزارع بادی است که بیش از یک سوم نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

این گزارش می افزاید شروع به کار مزارع بادی جدید، همراه با آب و هوای غیر معمول و بادی انگلیس در آغاز سال از جمله طوفان های سیارا، دنیس و خورخه، به ثبت رکورد تولید برق از انرژی بادی کمک کردند.

مزارع بادی فراساحلی بیشترین رشد را در سه ماهه اول سال داشته اند و در مقایسه با سال گذشته 53 درصد افزایش پیدا کردند، در حالی که مزارع بادی ساحلی یک پنجم رشد داشته اند.

در کل، انرژی بادی 30 درصد از برق انگلستان را در سه ماهه اول تولید کرد و رکورد قبلی یعنی 22.3 درصد در ماه های پایانی سال 2019 را شکست.

با افزایش انرژی تجدیدپذیر همراه با انرژی هسته ای، که حدود 15 درصد از تولید برق انگلیس را تشکیل می دهد، نیروگاه های سوخت فسیلی در سه ماهه اول به کمترین میزان تولید خود رسیدند.

نیروگاه های گازسوز کمتر از یک سوم تولید برق را در سه ماهه اول امسال بر عهده داشتند، در حالی در ماه های اول سال 2019، بیش از 40 درصد  برق انگلیس از این نیروگاه ها تامین می شد.
منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdchiqn6.23niwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما