تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 82765
زیست آنلاین: این پروژه، انرژی تجدیدپذیر را ذخیره کرده و تولید گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.
بزرگترین باتری هوای مایع جهان در انگلیس ساخته می شود
به گزارش زیست آنلاین، ساخت بزرگترین باتریی هوای مایع در جهان که برق تجدیدپذیررا ذخیره و انتشار گا کربن از نیروگاه  های سوخت فسیلی را کاهش می دهد، در دستور کار قرار گرفته است.

این پروژه که در نزدیکی منچستر انگلیس ساخته خواهد شد، از انرژی سبز اضافه برای فشرده سازی هوا و تبدیل به مایع و ذخیره آن استفاده خواهد کرد. هنگامی که تقاضا افزایش پیدا می کند، هوای مایع دوباره به گاز تغییر حالت داده و با به چرخش در آوردن توربین، انرژی را به درون شبکه باز می گرداند.

گسترش انرژی بادی و خورشیدی برای مقابله با شرایط بحرانی آب و هوا بسیار ضروری است اما این انرژی ها همیشه در دسترس نیستند. بنابراین ذخیره سازی آن مهم است. این باتری هوای مایع جدید که توسط Highview Power ساخته می شود، قرار است در سال 2022 به بهره برداری برسد و قادر خواهد بود به مدت پنج ساعت برق 200 هزار خانه را تأمین و چندین هفته انرژی را ذخیره کند. باتری های شیمیایی نیز برای گذار به دنیای بی کربن مورد نیاز هستند و قیمت آن در حال کاهش است، اما این نوع باتری ها می توانند مقادیر نسبتاً کمی برق را برای مدت کوتاه ذخیره کنند.

دولت انگلیس با اختصاص مبلغ 10 میلیون پوند، از این پروژه حمایت کرده است. وزیر انرژی انگلیس گفت: این تأسیسات جدید، بخش مهمی از حرکت ما به سمت انتشار صفر را تشکیل می دهد، انعطاف پذیری بیشتری برای شبکه برق انگلیس به همراه دارد و به ایجاد مشاغل سبز در منچستر کمک می کند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdchmqn6.23ni-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما