تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 82763
زیست آنلاین: کارشناسان بهداشت عمومی روز گذشته اعلام کردند آتش سوزی در جنگلهای بارانی آمازون می تواند سیستم های بهداشتی را تحت الشعاع قرار دهد و منجر به افزایش مرگ ها، از جمله مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا شود.
به گزارش زیست آنلاین، کارشناسان بهداشت عمومی روز گذشته اعلام کردند آتش سوزی در جنگلهای بارانی آمازون می تواند سیستم های بهداشتی را تحت الشعاع قرار دهد و منجر به افزایش مرگ ها از جمله مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا شود. زیرا آلودگی ناشی از آتش سوزی باعث ایجاد مشکلات تنفسی می شود.

آتش سوزی ها هر ساله هزاران هکتار از جنگلهای بارانی آمازون را در آمریکای لاتین نابود می کنند. با نزدیک شدن به فصل اوج آتش سوزی ها، کارشناسان می گویند که آتش سوزی ها شدید و ذرات ناشی از آن ها می تواند عفونت ناشی از ویروس کرونا را تشدید کند.

هاروی فینبرگ، مدیر سابق موسسه پزشکی ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی به خبرنگاران گفت: کاملا مشخص شده است که قرار گرفتن مداوم در معرض این ذرات کوچک خطر ابتلا به بیماری های تنفسی، بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس را افزایش می دهد.

به گزارش رویترز، در آمریکای لاتین تا کنون یک میلیون و هفتصد هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از 83 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

شهر مانائوس با 2 میلیون نفر در قلب آمازون در برزیل، در حال حاضر به شدت درگیر کرونا شده است به طوری که نیاز به دفن دسته جمعی در این شهر وجود دارد.

استان آمازونای کلمبیا در مرز این  کشور نیز وصعیت چندان خوبی ندارد. این منطقه حدود 66 هزار نفر جمعیت دارد و بیش از 2100 مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده است.

نگرانی از تأثیرات ناشی از آلودگی هوا در زمان شیوع ویروس در شیلی نیز وجود دارد. متخصصان هشدار دادند زمستان سردی در پیش است که باعث خواهد شد مردم بویژه در جنوب این کشور چوب بیشتری بسوزانند که باعث تولید آلودگی می شود.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcfmedc.w6d0vagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما