تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 82635
زیست آنلاین: تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که کاهش فعالیت های اقتصادی در استرالیا طی 5 هفته گذشته، تنها ۱ درصد تولید گازهای گلخانه ای حاصل از تولید برق را کاهش داده است.
به گزارش زیست آنلاین، انتظار می رود امسال انتشار جهانی گازهای گلخانه ای پس از تعطیلی کشورها و صنایع به دلیل بیماری همه گیر کرونا کاهش یابد، اما به نظر می رسد شبکه برق استرالیا از این قاعده پیروی نمی کند.

یک تحلیل نشان می دهد که کاهش فعالیت های اقتصدی طی پنج هفته باعث شده است تولید گازهای گلخانه ای این کشور در مقایسه با سالهای گذشته تنها حدود 1 درصد کاهش یابد.

کل مصرف برق بین 16 مارس و 21 آوریل 2.4 درصد پایین تر از سال گذشته بود. اما بیش از نیمی از این کاهش احتمالاً ناشی از آن است که در سال 2019 در همین دوره هوا گرمتر بوده که منجر به استفاده از سیستمهای تهویه و خنک کننده شده بود.

کارشناسان می گویند میزان انتشار گازهای گازهای گلخانه ای صنعت برق اندکی کاهش یافته اما هیچ تغییر اساسی در این زمینه رخ نداده است و اگر دولت فدرال به عنوان بخشی از بسته حمایتی، فعالیت های نیروگاه‌های زغال سنگ را ارتقاء و گسترش دهد، اوضاع می تواند وخیم تر هم بشود.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcdk90j.yt0xs6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما