تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 82535
زیست آنلاین: همانطور که مشاغل مرتبط با تامین انرژی همچنان به حمایت از نیازهای دورکاری و انجام کار در خانه می پردازند و برای سرعت بخشیدن به تامین بی وقفه انرژی پاک، قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای عموم تلاش می کنند، جامعه جهانی انرژی، در این شرایط چالش برانگیز، برای به اشتراک گذاشتن خرد عملی و مشارکت در ایجاد ارزش افزوده و تغییر نگرش جامعه در تلاش می باشد.
برنامه ریزی بحران در حوزه انرژی
به گزارش زیست آنلاین، اگر به عنوان یک جامعه جهانی از تولیدکنندگان، تامین کنندگان و توزیع کنندگان سیستم های انرژی و نحوه تأمل و همکاری در "چگونگی" ایجاد انعطاف پذیری جامعه در انتقال انرژی حمایت کنیم، واکنش به بحران جاری می تواند امیدی واقعی باشد.

برای کمک به جامعه پر تلاش انرژی و تعیین سناریو های کوتاه مدت در مورد چگونگی تأثیر بحران بر سازمانها و شناسایی بهترین شیوه ها برای کنار آمدن با آن امکان سنجی انجام شده است. سناریوهای مبتنی بر جامعه چابک، چشم اندازی آگاهانه از تنوع انرژی در جامعه جهانی را در اختیار قرار می دهد و در مورد تحولات نوظهور چشم اندازهای گسترده تری را نمایان می کند.

نتایج دور اول نظرسنجی از جامعه جهانی، چالش های کلیدی و توصیه هایی برای مدیریت بحران جاری را نشان می دهد.

چالش تاب آوری احساسی تقریبا 95٪ از جامعه جهانی انرژی گفتند که سازمان های آنها تحت تأثیر یا واکنش های همه گیر COVID-19 قرار گرفته اند و سازمان های بیش از نیمی از پاسخ دهندگان دچار اختلال قابل توجهی شده است. با کمال تعجب، یکی از سه نگرانی مهم مدیریت ها رفاه کارمندان و خانواده های آنها است. اضطراب فراگیر در مورد ویروس COVID-19  و نیاز به دوره های طولانی از فاصله گذاری اجتماعی و انزوای اجتماعی در حال افزوده شدن به احساس تنهایی موجود در دنیای دیجیتال است. در همین حال، بسیاری از قهرمانان انرژی، تداوم فعالیت های سیستم های خود را حفظ می کنند، کارکنان مراکز  تولید، تامین و توزیع انواع حامل های انرژی و کارکنان کلیدی عملیات خدمات ضروری، که داوطلب شده اند تا به سازمانها و اتحادیه های صنفی و خانواده های خود کمک کنند انرزی بدون وقفه در اختیار همه قرار گیرد .

چالش تاب آوری اقتصادی رسیدگی به کاهش ناگهانی تقاضای سوخت و افزایش بار الکتریکی و انرزی برق، یکی دیگر از نگرانی های مهم مدیریت است. در این مدت گذشته از شیوع کرونا شاهد کاهش چشمگیر تقاضا برای سوخت های فسیلی مانند بنزین، گاز و حمل و نقل بوده ایم که تقاضای روزانه در برخی کشورها تا 45 درصد کاهش داشته است. این امر باعث ایجاد چالش های فنی جدید در برخی از بخش های سیستم شده است، زیرا مصرف کمتر باعث افزایش فشار  بر زیرساختهای شبکه تولید و توزیع می شود و پیامدهای بالقوه ای را برای قراردادهای نیروهای انسانی و پیمانکاران مرتبط در قسمت های مختلف ایجاد می کند. علاوه بر همه گیری ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن مبنی بر کاهش ترددها و مسافرت ، "جنگ قیمت نفت" و کاهش چشمگیر آن، نه تنها شرکت ها و سیستم های مربوط به سوخت های فسیلی بلکه تأثیر بسزایی بر تحولات اقتصادی جدید و زنجیره انرژی های نو و پاک داشته است.

چالش تاب آوری دیجیتال در حالی که در نتیجه وقایع اخیر، انتظار می رود برخی از اثرات مثبت مانند پیشرفت دیجیتال سازی و توسعه مهارت ها و قابلیت های بهتر تاب آوری بکار گرفته شود، اما این بحران شکاف ها و نواقص سیستم های دیجیتالی و فاصله بین خانواده و نیروی کار را بیشتر نمایان می کند. این امر باعث ایجاد استرس بیشتری در والدین به عنوان مربیان منازل شده است. در عین حال، تغییرات جدید و سریع تغییر محیط های کار از اداره به محیط خانه، آسیب پذیری های فضای مجازی و خطرات امنیتی ناشی از آن را افزایش داده است.

توصیه هایی برای مدیریت بحران پیشنهاد اصلی سرعت بخشیدن به انجام تحولات و بروز رسانی های دیجیتالی در سازمانهاست. از زیرساخت های دیجیتالی گرفته تا مهارت و استراتژی ارتباطات، این تحولات باعث تداوم و تجارت بهتر شده و روشهای جدیدی را برای انجام کار فراهم می آورد. همچنین مشارکت تیمی و تمرکز روی کارکنانی که از راه دور کار می کنند و حمایت و پشتیبانی از آنها در جهت فراهم نمودن امکانات مورد نیاز از نظر اجتماعی، عاطفی یا جسمی ضروری به نظر می رسد.

همچنین می توان از موقعیت فعلی به عنوان فرصتی برای توسعه مهارت های جدید و قابلیت های سازمانی از جمله برنامه ریزی سناریوها، مدیریت ریسک و تاب آوری استفاده کرد. برنامه ریزی برای کارهای آینده، حفظ شفافیت و ایجاد پلتفرم های ارتباطاتی و تطبیق نیروهای انسانی با تغییرات بوجود آمده از اهمیت بسیاری برخوردار است و با کاهش انتظارات و تغییر شرایط و همچنین اقدام سریع و قاطع در عین حفظ انعطاف پذیری در مقابل عدم قطعیت ها، بسیار ارزشمند و البته از ضروریات امروز جامعه جهانی است.

منبع:worldenergy

https://zistonline.com/vdccppq4.2bqi18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما