تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 82404
زیست آنلاین: نخست وزیر انگلیس گفت: "ما به عنوان یک کشور، به عنوان یک جامعه، به عنوان یک سیاره، به عنوان یک انسان، می دانیم که اکنون باید عمل کنیم.
به گزارش زیست آنلاین، دولت انگلیس اعلام كرد كه در تلاش برای كاهش آلودگی هوا و انتشار سوخت های فسیلی، فروش خودروهای جدید بنزینی، دیزلی و هیبریدی را پنج سال زودتر از زمان برنامه ریزی شده یعنی از سال 2035 ، ممنوع خواهد كرد.

این اقدام انگلیس به عنوان یک پیروزی برای اتومبیل های برقی است که در صورت گسترش در سطح جهانی می تواند به تولیدکنندگان نفت آسیب برساند و همچنین صنعت خودرو که یکی از نمادهای سرمایه داری قرن بیستم است را تغییر دهد.

انگلستان در این راه و تلاش های خود تنها نیست. بیش از ده کشور در سراسر جهان اعلام کرده اند که قصد دارند در یک یا دو دهه آینده فروش بنزین و دیزل را متوقف کنند. فرانسه قصد دارد تا سال 2040 فروش اتومبیل های با سوخت فسیلی را ممنوع اعلام کند و پارلمان نروژ سال 2025 را تعیین کرده است که همه اتومبیل ها تا آن زمان انتشار گازهای گلخانه ای را صفر نمایند.

دولت انگلیس علاوه بر اینکه تاریخ ممنوعیت فروش جدید بنزین و گازوئیل را تعیین کرده، علاوه بر آن برای اولین بار نیز خودروهای هیبریدی را در این ممنوعیت قرار داده است. حتی شنیده ها حاکی از آن است که در صورت امکان تاریخ ممنوعیت را حتی نزدیکتر خواهند کرد.

سال گذشته، انگلیس با یکی از بلند پروازانه ترین اهداف اقتصادی خود متعهد شده بود تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه ای خود را به صفر برساند که ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی نیز در این هدف جای دارد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در آستانه  كنفرانس سازمان ملل متحد برای تغییر اقلیم معروف به COP26كه در ماه نوامبر در گلاسگوو ، اسكاتلند برگزار خواهد شد،اظهار داشت: "ما به عنوان یک کشور، به عنوان یک جامعه، به عنوان یک سیاره، به عنوان یک انسان، می دانیم که اکنون باید عمل کنیم."
منبع:nbcnews

https://zistonline.com/vdchkkn6.23nivdftt2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما