تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 82286
زیست آنلاین: مطالعات جدید نشان می دهد با کاهش فقط چندهزارپا ارتفاع از بعضی پروازها آسیب های آب و هوایی به شدت کاهش می یابد.
کاهش تاثیر اقلیمی پرواز با کم کردن ارتفاع هواپیما
به گزارش زیست آنلاین، سوخت های سبز، موتورهای برقی و هواپیماهای کارآمد تر همگی به عنوان راه هایی برای کاهش آسیب های زیست محیطی پرواز هواپیما ها مورد توجه هستند، اما یک مطالعه جدید حاکی از آن است که یک حرکت ساده می تواند به پروازها کمک کند تا تاثیرات آنها بر محیط زیست به شدت کاهش یابد.

مطالعه ای که توسط تیمی از دانشمندان در امپریال کالج لندن انجام شد نشان داد با تغییر فقط چند هزار پا از ارتفاع پرواز در کمتر از 2 درصد از کل پروازهای برنامه ریزی شده، آسیب های آب و هوا ناشی از حمل و نقل هوایی می تواند ۵۹ درصد کاهش یابد.

همه چیز در مورد از بین بردن رد هواپیما است. دودهای سفیدی که بعد از عبور هواپیما در آسمان قابل دیدن است.

ناسا می گوید، Contrails نوعی ابر یخی است که توسط هواپیماها تشکیل می شود. به این نحو که شرایط یخ زدن برای برای بخار آب که در اطراف ذرات ریز و غبار متراکم می شود، با انرژی کافی فراهم می شود.

این توده های ابر مانند می توانند تأثیر خنک کنندگی داشته باشند. نور خورشید را منعکس کنند که در غیر این صورت این نور زمین را گرم می کند. Contrails همچنین می توانند جلوی خروج گرما از زمین را بگیرند. مانند یک پتو عمل که گرما را به دام می اندازد.

در نوامبر 2019، مطالعه ای که توسط گروهی از دانشمندان MIT صورت گرفت نشان داد كه Contrails  عامل ۱۴ درصد از آسیب های وارده به جو و كیفیت هوا در هر واحد سوختن سوخت هواپیما است.

تفاوت بزرگ بین تولید انتشار گاز CO2 که توسط یک هواپیما و Contrails تولید می شود این است که Contrails خیلی باقی نمی ماند و حداکثر در ۱۸ ساعت از بین می رود.

پرواز در اتفاع بالاتر یا پایین تر هواپیما می تواند به خلاص شدن از Contrails کمک کند زیرا  فقط در مناطق نازک جو و با رطوبت زیاد شکل می گیرند. بنابراین از نظر تئوری امکان جلوگیری از آنها و رسیدن به مزایای زیست محیطی وجود دارد.

تغییر در مسیر پرواز منجر به افزایش مصرف سوخت می شود، اما محققان می گویند که این افزایش کمتر از 0.1 درصد است و کاهش Contrails باعث کاهش CO2 اضافی می شود.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcfv0dc.w6d0cagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما