تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 82281
زسیت آنلاین: مطالعات نشان می دهد اثرات نشت نفت در سال 2010، 30 درصد بیشتر از آنچه است که محاسبات نشان می داد.
فاجعه Deepwater Horizon و اثرات زیست محیطی آن
به گزارش زیست آنلاین، براساس یک مطالعه جدید، اثرات زیست محیطی فاجعه نشت نفت Deepwater Horizon در خلیج مکزیک در یک دهه قبل، بسیار بدتر از آنچه قبلاً تصور می شد بود.

انفجار دکل نفتی در سال 2010 که باعث کشته شدن 11 کارگر شد و به مدت 87 روز نفت وارد خلیج مکزیک می شد، یکی از بدترین فجایع زیست محیطی در تاریخ ایالات متحده محسوب می شود. طبق تخمین های دولت آمریكا، 206 میلیون گالن نفت از چاه BP’s Macondo به بیرون سرازیر شد كه در صدها مایل خط ساحلی خلیج، بر حیات وحش و کیفیت آب تأثیر گذاشت و باعث شد در 89 هزار مایل مربع از دریا ماهیگیری ممنوع شود.

متعاقب این حادثه، ده ها میلیارد دلار برای پاکسازی منطقه و غرامت به قربانیان توسط مجری طرح هزینه شد.

اما مطالعه جدید که روز پنجشنبه در مجله Science Advances منتشر شد می گوید رصد ماهواره ای در آن زمان قادر به تشخیص مناطق زیادی از آلودگی نفتی نبود. نویسندگان این تحقیق دریافتند که اثرات نشت نقت از محاسبات قبلی 30 درصد بیشتر بوده و به ساحل تگزاس، فلوریدا کیز، ساحل تامپا و بخش هایی از سواحل شرقی فلوریدا رسیده است.

محققان با استفاده از مشاهدات درجا، مدل سازی حرکت نفت با استفاده از شبیه سازی های کامپیوتری سه بعدی و همچنین تست میزان غلظت نفت در ارگانیسم های دریایی ادعا می کنند مناطق بزرگتری از خلیج مکزیک تحت تاثیر نفت نامرئی و سمی قرار گرفته اند که فراتر از رصد ماهواره ها و منطقه ممنوعه ماهیگیری گسترش یافت.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdca6una.49nua15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما