تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81828
زیست آنلاین: سازمان دیده بان انرژی با اشاره به رشد تقاضا برای ماشین های گازسوز، هشدار داده است عطش جهانی برای نفت تا دو دهه آینده رو به رشد خواهد بود و انتشار گازهای گلخانه ای حداقل تا سال 2040 روند صعودی خواهد داشت.
خودروهای شاسی بلند سدی در مقابل اقدامات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، آژانس بین المللی انرژی می گوید افزایش تقاضا برای ماشین های شاسی بلند در ایالات متحده آمریکا، چین، اروپا و نقاط  دیگر می تواند تمام مزایای زیست محیطی افزایش استفاده از اتومبیل های برقی را خنثی کند. چرا که برقی کردن خودروهای شاسی بلند به دلیل اندازه آن ها در مقایسه با وسایل نقلیه کوچکتر سخت تر است.
همچنین پیش بینی سالانه این آژانس از صنعت جهان به افزایش تقاضا برای پلاستیک، افزایش مسافرت هوایی و رشد جمعیت در شهرهای سراسر آفریقا و آسیا به عنوان عوامل مهم در افزایش تقاضا برای نفت اشاره کرد.
چشم انداز جهانی انرژی، که به عنوان راهنما توسط شرکت های نفتی و دولت ها استفاده می شود، روز چهارشنبه منتشر شد. این دیده بان پیش از انتشار این راهنما برخی از یافته های خود را اعلام کرده بود که هشدار می داد که یک "ائتلاف بزرگ" از دولت ها و سرمایه گذاران برای پایان دادن به روند صعودی انتشار گازهای گلخانه ای صنعت انرژی که تا سال 2040 رو به افزایش است، نیاز دارد.
پیش بینی های امسال در میان فشارهای فزاینده فعالان زیست محیطی مانند گرتا تونبرگ و دیگران برای اقدامات موثرتر در مورد انتشار گازهای گلخانه ای، موضع قاطع تر از معمول در مورد تغییرات اقلیمی گرفت.
"فاتح بیرول"، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی گفت: خودروهای شاسی بلند، بعد از بخش برق، دومین عامل بزرگ رشد انتشار گازهای گلخانه ای جهان در 10 سال گذشته هستند. بر اساس گزارش های بخش صنعت، شاسی بلندها و وانت کامیون ها تقریبا دو سوم فروش خودرو در آمریکا و یک سوم در اروپا را تشکیل می دهند و تقاضای این خودروها در اروپا در حال افزایش است. وی گفت: 42 درصد از خودروهای فروخته شده در جهان در سال گذشته، شاسی بلند بوده اند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcg7797.ak9qx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما