تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 81728
زیست آنلاین: شرکت فورد با اینکه در حال حاضر خودروی برقی تولید نمی کند اما قصد دارد بزرگترین شبکه شارژ خودروهای برقی را راه اندازی کند
ساخت بزرگترین شبکه شارژ خودروهای برقی در آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، بر خلاف شرکت تسلا، شرکت فورد به تنهایی این شبکه را احداث نمیکند بلکه از همکاری شرکت های Greenlots و Electrify America که در زمینه شارژ خودروهای الکتریکی فعال هستند، بهره خواهد برد.این شبکه، شبکه شارژ fordpass نامگذاری شده است.
سال آینده، فورد فروش کراس اوور برقی SUV با یک ظاهر طراحی شده بر اساس فورد موستانگ را آغاز خواهد کرد. این اولین وسیله نقلیه‌ی ای برقی است که فورد طراحی خواهد کرد.
به گفته وزارت انرژی امریکا، شبکه شارژ FordPass شامل بیش از 12 هزار ایستگاه شارژ با مجموع 35 هزار جایگاه در ایالات متحده و برخی مناطق کانادا خواهد بود. این در حالی است که تسلا دارای 4375 ایستگاه شارژ عمومی با حدود پانزده هزار جایگاه در ایالات متحده آمریکا می باشد که فقط خودروهای تسلا را شارژ می کنند در حالی که Fordpass قابلیت ارایه خدمات به اکثر خودروهای برقی را دارد. این شبکه قابلیت شارژ سریع را دارد و می‌تواند در ۴۰ دقیقه خودروی برقی را شارژ کند.

صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی فورد قادر به پرداخت هزینه شارژ از طریق یک اپلیکیشن  بدون نیاز به عضویت جداگانه در شبکه های شارژ فردی هستند. Greenlots، یکی از شرکت های تابعه Shell، پشتیبانی از این نرم افزار را بر عهده دارد.

شرکت فورد همچنین در حال همکاری با سرویس خانگی آمازون برای ساخت شارژ های مخصوص نصب در خانه برای خودروهای برقی فورد است. اکثر صاحبان خودروهای برقی بیشتر اوقات خودروی خود را در خانه یا محل کار شارژ می کنند. شارژر های عمومی مانند شبکه شارژ Fordpass اغلب برای سفرهای طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرند

در اوایل سال جاری نیز جنرال موتورز اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای ساختن یک شبکه بزرگ از شارژرهای عمومی در سراسر آمریکا است.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcfcedc.w6dy0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما