تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 81704
زیست آنلاین: اتحادیه اروپا، چین، هند و چند کشور دیگر، روز جمعه جهت هماهنگی برای قوانین و استاندارهای لازم برای تریلیون ها دلار سرمایه گذاری خصوصی یا عمومی سبز برای مقابله با تغییرات اقلیمی در طول دهه های آینده، دور هم جمع شدند.
همکاری اتحادیه اروپا و چین برای سرمایه گذاری سبز
به گزارش زیست آنلاین، این ابتکار که بستر بین المللی برای سرمایه گذاری پایدار نامیده شده است (IPSF), شامل کشورهای دیگر، نظیر آرژانتین، کنیا، شیلی، کانادا و مراکش نیز می شود که ۴۴ درصد تولید ناخالص داخلی جهان و همین مقدار انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به این کشورها است.

هدف جمع آوری پول نیست بلکه هماهنگی قوانین در مورد آنچه سرمایه گذاری "سبز" یا پایدار در سرتاسر جهان است، می باشد تا سرمایه های خصوصی بتوانند آزادتر به آن وارد شوند.

ولید دامبرافسکیس، نایب رییس کمیسیون اروپا می گوید: تنها بودجه عمومی نمی تواند کافی باشد، ما باید روی سرمایه های بخش خصوصی نیز حساب کنیم، تا بتوانیم میلیارد ها دلار بودجه مورد نظر را جمع آوری کنیم.

 بودجه هیچ کشوری نمی تواند و نباید به تنهایی هزینه را بپردازد. کشورها باید نیازهای تأمین مالی پایدار خود را به بازارهای مالی جهانی پیوند دهند تا مقیاس سرمایه گذاری سبز را در سطحی که دنیا به آن نیاز دارد برآورده کنند.
کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، در ماه ژوئن، با انتشار دستورالعمل هایی در مورد آنچه که به عنوان یک سرمایه گذاری سازگار با محیط زیست شناخته می شود، تلاش کرد جریان پول بخش خصوصی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تقویت کند.

چین و برخی دیگر نیز قوانین خود را در این باره اتخاذ کرده اند که نشان از لزوم ابتکار عمل مشترک برای هماهنگ نگه داشتن آنها برای جلوگیری از چند تکه شدن بازار است.

برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای تا سال 2030، بسیاری از بخش های اقتصادی، از جمله تولید ، کشاورزی و انرژی نیاز به سرمایه گذاری اضافی سالانه بین 180 تا 290 میلیارد یورو دارند.

ایالات متحده آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان که از نظر میزان انتشار CO2 پس از چین دومین کشور در جهان است، در این برنامه حضور ندارد زیرا دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور معتقد است که گرم شدن کره زمین یک فریب است.
با این حال تعدادی از صنایع و بخش های مالی برای مشارکت در این طرح ابراز علاقه کندی کرده اند.

منبع : reuters

https://zistonline.com/vdcjxaeo.uqevyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما