تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 81331
معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ما است، بیان کرد: این گیاهان نرخ رشد بسیار بالایی دارند، اما اگر جریان سازی لازم در این زمینه طی دو سال آینده توسط ظرفیت‌هایی مانند اساتید و فارغ‌التحصیلان انجام نشود، باید افسوس بخوریم.
کشت گیاهان دارویی کم آب‌بر در پیچ و خم بوروکراسی اداری
به گزارش زیست آنلاین، مسعود تجریشی با بیان اینکه باید نشان دهیم که می‌توانیم جمعی کار کنیم، اظهار کرد: ‌۳۰ سال است که کشور را به دلیل بخشی نگری و من من گفتن سر کار گذاشته‌ایم.

وی تاکید کرد: وقتی برای پرداختن به این مسایل نداریم، بهتر است این مسایل را کنار گذاشته و برای حل مشکلات تلاش کنیم.

تجریشی بیان کرد: جای تاسف دارد که در حال از دست دادن بازار جهانی محصولی مانند انگور هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه خوبی را در این خصوص کسب کنیم.

تجریشی در ادامه سخنانش با اشاره به روند طولانی پاسخگویی و بوروکراسی‌های اداری گفت: ماهانه دو الی سه نامه در خصوص دریاچه ارومیه بین دفتر ریاست جمهوری و ستاد احیا رد و بدل می‌شود، نکته جالب این است که رییس جمهور نامه‌ها را سریع‌ جواب می‌دهد، اما چندین هفته طول می‌کشد تا پاسخ یک نامه‌ از طبقه اول اداره‌ای به طبقه دیگری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: تعریف محصول کم آب‌بر بسیار مهم بوده و عدم تفاهم در این خصوص بسیار خطرناک است، همین مشکل را در وزارت نیرو نیز داریم که تعریف واحدی از صنایع کم آب بر ندارند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سازمان جهاد دانشگاهی به هدایت راهبردی در توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب‌بر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه توجه کند.

دکتر جعفر محسنی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مکاتبات متعددی به منظور اجرای طرح "توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه" انجام شده است، گفت: قرارداد سال گذشته و پس از فصل کشت اول منعقد شد، اما تا کنون نتوانسته‌ایم از سازمان‌های مختلف که ناظر بر کار ما هستند، قولی بگیریم.
 

محسنی در راستای روند پیشرفت پروژه های احیای دریاچه ارومیه اظهار امیدواری کرد که همراهی بیشتر دست اندرکاران طرح موجب تسریع در اثربخشی پروژه شود.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به ظرفیت سازمان جهاد دانشگاهی در زمینه ذخایر ژنتیکی گیاهان دارویی بیان کرد: ژنتیک گیاهان هر منطقه مختص آن منطقه بوده و می‌توان اقداماتی را در خصوص حفظ این ذخایر ژنتیکی انجام داد.

 

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

درآمد زایی با تولید گیاهان دارویی

بستر توسعه گیاهان دارویی فراهم است

اروپا مقصد اصلی صادرات گیاهان دارویی ایران

بسته بندی مشکل تجارت گیاهان دارویی

افزایش تولید گیاهان دارویی با باززایی و ریزازدیادی

گردش مالی گیاهان دارویی ۱۲۳ میلیارد دلار

https://zistonline.com/vdcfymdc.w6dymagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما