تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 80643
زیست آنلاین: همه ما می دانیم که بطری های پلاستیکی برای محیط زیست مضر هستند، با این حال میلیون بطری در اقیانوس ها رها شده اند و زباله های دفن بخش عظیمی از عرصه های کره زمین را به خود اختصاص داده اند، اما ما در مورد آن چه انجام می دهیم؟ مطلقا هیچ کاری
چه زمانی به استفاده از بطری های پلاستیکی پایان می دهیم؟
به گزارش زیست آنلاین، هر روزه بسیاری از مردم جهان بطری پلاستیکی می خرند و بدون آنکه لحظه ای درنگ کنند به راحتی آن را دور می ریزند، و به خیال خود می گمارند در حال حاضر رسیدگی به جمع آوری این بطری ها مشکل شخص دیگری است.

بسیاری از ما هرگز در مورد آنچه که بطری های پلاستیکی برای زمین رقم می زنند، حتی فکر نمی کنیم و اگر دولت ها بخواند در ازای این سهل انگاری از ما پولی دریافت کنند، فریاد اعتراض سر می دهیم، در حالی که این راه یک مکانیزم اقتصادی کارآمد است که برای تغییر رفتار خود ما طراحی شده است.

واقعیت این است که این گزارش  به این معنا نیست که ما از این ایده حمایت می کنیم. چراکه ما هیچکدام از این ها را نمی خواهیم،به ویژه در امریکا، که در آن آزادی به عنوان یک عنصر تفکیک ناپذیر در جریان است.

اما این نوع استفاده برای ما و محیط آسیب رسان خواهد بود، بر این اساس به بیان دیگری شما را با این مشکل رو به رو خواهبم کرد، اکثر آمریکایی ها ممکن است، هرگز در مورد ورزشگاه ومبلی در لندن نشنیده باشند،  اما

این ورزشگاه بیش از ۹۰،۰۰۰ نفر ظرفیت دارد، که بیشتر از ظرفیت یک مدرسه فوتبال مدرن است. طبق گفته The Guardian، ۱.۷ میلیون بطری پلاستیکی نیم لیتری می تواند در داخل زمین این ورزشگاه قرار بگیرد. گرچه تعداد این بطری ها زیاد است. اما اگر شما "تمام بطری های آبی که هر ساله خریداری می کنید را در این ورزشگاه بیندازید ، با یک آسمان خراش ۵۱۴ متری روبرو خواهید شد.

شاید درک این موضوع برایتان راحت تر باشد اگر بگویم،  ارتفاع این کوه عظیم زباله های پلاستیکی  ۱۶۸۶ فوت است. هنوز تحت تاثیر قرار نگرفته اید؟ آیا می دانستید که ارتفاع یک ساختمان ۱۱۰ طبقه فقط "۱۳۶۲ فوت " است. حال یک سوال از شما داریم، آیا دلیلی منطقی وجود دارد که چرا مردم به بطری های پلاستیکی نیاز دارند؟

آیا افرادی که در شرکت های تولید نوشیدنی مشغول به کار هستند، تنها شستوشوی مغذی نشده اند تا به سود بیشتری برسند و آیا این شما را به یاد صنعت دیگری نمی اندازد؟  مثلا صنعت سوخت های فسیلی را برایتان یادآوری نمی کند؟

ام چاتان والش، مشاور سیاسی در گرینپیس و مبارز فعال علیه پلاستیک، به "گاردین" می گوید: "اگر یک محصول که خیلی غیر ضروری باشد، سال ها در میان جوامع وجود داشته باشد، نشان از این است که کل سیستم شکست در آن جامعه شکست خورده است."

شركت های نوشیدنی سعی می كنند تا در برابر این موضع از خود دفاع كنند و خاطر نشان كردند كه بیشتر بطری هایی كه استفاده می كنند قابل بازیافت هستند و به راحتی فراموش می كنند كه هیچ تلاشی قابل توجهی برای بازیافت در كشورهای جهان وجود ندارد. بنابراین بطری هایی که می توانند بازیافت شوند، در محل های دفن زباله، زباله سوزها ، یا اقیانوس ها تجمع می یابند. آنها ادعا دارند "این تقصیر از ما نیست؟ اما این دفاع از نظر شما پذیرفته است؟

به عنوان نکته پایانی بهتر است بدانید که میزان تولید پلاستیک در طول یک سال گذشته، ۸ درصد افزایش داشته است./ منبع: cleantechnica

بطری های پلاستیکی و تجمع آن

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

ممنوعیت زباله های پلاستیکی چین هرج و مرج جهانی به راه می اندازد/ تنها راه حل برای آلودگی پلاستیک، تولید پلاستیک کمتر است

نقاط ضعف &#۳۹;پلاستیک پاک‌کن&#۳۹; غول پیکر  اقیانوس آرام

مقابله پلاستیکی گینس با بازسازی بسته بندی های زیست تخریب پذیر

بسته بندی جدید Diageo  با حذف پلاستیک همراه است​

بررسی انواع زباله و ماهیت آنها

انواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش اول

انواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش دوم

پسماند طلای کثیف

بررسی وضعیت مدیریت پسماند در چهارمحال و بختیاری

 

https://zistonline.com/vdcaeina.49nwy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما