تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 69110
زیست آنلاین: امروزه شش کشور اول دنیا به لحاظ پرداخت یارانه انرژی، سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار در این زمینه هزینه می پردازند.
حمایت یا عدم حمایت  از تعلق گرفتن یارانه به  انرژی های تجدیدپذیر 
به گزارش زیست آنلاین، اخیرا یک نشست، در دانشگاه هیوستن تگزاس با موضوع حمایت یا عدم حمایت از انرژی های تجدیدپذیر توسط دولت امریکا، برگزار شد و سوال اصلی این نشست آن بود که آیا یارانه به انرژی های تجدید پذیر تعلق بگیرد؟
پاسخ به این سوال ساده نیست و پیدا کردن پاسخ درست نیاز به درک نیازهای مهم از شرایط اجتماعی اقتصادی و حتی برخی تصمیمات مهم و سیاست های جهانی دارد.
امروزه ۸۰ درصد از انرژی های تولید شده در سراسر جهان، از هیدروکربن (نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ) تامین می شود و تنها ۲۰ درصد به انرژی های تجدید پذیر و هسته ای تعلق دارد.
در این خصوص، فرضیه های بسیاری در مورد ترکیب انرژی در آینده وجود دارد. به عنوان مثال، یک احتمال این است که تا سال ۲۰۴۰ ، میزان تولید انرژی های حاصل از هیدروکربن۲۰ درصد کاهش یابد و به  ۶۰ درصد برسد.
لازم به ذکر است، گاز طبیعی بزرگترین درصد از انرژی های تولید شده را تشکیل می دهد، و این در حالی  است که ۴۰ درصد از انرژی هایی تجدید پذیر بیشتر از منابع  باد و خورشید به دست می آیند، به طوری که در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده، باد و خورشید تقریبا نیمی از ظرفیت تولید برق را تامین می کردند.
امروزه،۶  کشور اول دنیا به لحاظ پرداخت یارانه انرژی، سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار در این زمینه هزینه می پردازند. به طوری که، در سال ۲۰۱۶، در ایالات متحده ۱۸.۴ میلیارد دلار برای یارانه های انرژی صرف شد؛ و از این میزان ۱۱ میلیارد دلار از انرژی تجدیدپذیر و ۳ میلیارد دلار در خصوص بهره وری انرژی بود.

بنابراین،  این احتمال جدی  وجود دارد که تا سال ۲۰۴۰،  به دلیل افزایش جمعیت و تولید ناخالص داخلی جهانی، مصرف انرژی کل سالیانه تا بین ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش بیابد و از آن جایی که ما، خواهان افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر هستیم، (به خصوص برای تولید برق)، پیش بینی می شود که در آینده ما از انرژی بیشتری استفاده خواهیم کرد و سهم بیشتری از این انرژی از منابع تجدید پذیر خواهد بود./ منبع: forbes


 

https://zistonline.com/vdcgzq93.ak9yq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما