تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۱
کد مطلب : 62636
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «لایحه حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری» می تواند به نفع محیط زیست و با تاکید بر اقتصاد سبز تصویب شود زیرا به طور مثال کشاورزی که با شخم زدن در شیب تند زمین باعث تخریب زمین می شود را می تواند به سمت کاشت گیاهان دارویی هدایت کرد و به این طریق هم به محیط زیست کمک کرد و هم درآمد کشاورز را بالا برد و هم ایجاد اشتغال کرد.
ایجاد اشتغال پایدار روستایی باید با تاکید بر اقتصاد سبز باشد
هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به زیست انلاین  گفت:بعد از آنکه لایحه حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به بحث گذاشته شد و کلیات ان به تصویب رسید ماده یک این لایحه محل اختلاف نظر شد و به دلیل انکه اعلام شد این ماده ایراد دارد قرار شد این ماده دوباره در کمیسیون به بحث و بررسی گذاشته شود .

وی افزود  : همه نمایندگان برای آبادانی روستاها اتفاق نظر دارند اما  سازوکار و مکانیسمی است که در ماده یک لایحه حمایت از توسعه روستایی وجود دارد ایراد دارد و به همین دلیل این ماده دوباره به کمیسیون برنامه و بودجه محول شد تا ایرادات آن را برطرف کند .

این نماینده مجلس در ادامه می گوید : دلیل بازگشت این لایحه این بود که ۶ ماده دیگر این لایحه به ماده یک وابسته بودند و به همین دلیل دوباره به کمیسیون ارجاع داده شد .

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه می گوید : این لایحه می تواند به نفع محیط زیست باشد زیرا به طور مثال کشاورزی که با شخم زدن در شیب تند زمین باعث تخریب زمین می شود را می تواند به سمت کاشت گیاهان دارویی هدایت کرد و به این طریق هم به محیط زیست کمک کرد و هم درآمد کشاورز را بالا برد و هم ایجاد اشتغال کرد.

وی در ادامه می گوید:  پیوستگی ۶ ماده دیگر لایحه مذکور به ماده یک،باعث شد  کل لایحه حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شود  تا کل لایحه به صورت یکجا دوباره به صحن برگردد.

https://zistonline.com/vdcceeqe.2bqi18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما