تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۴۴
کد مطلب : 61332
معاون محیط زیست انسانیسازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست فقط بالا بردن کیفیت محیط زیست و طبیعت نیست بلکه سود اقتصادی نیز خواهد داشت.
 حفظ محیط زیست به سود اقتصاد است/ معرفی واحدهای سبز صنعتی و خدماتی
به گزارش زیست آنلاین ، سعید متصدی روز سه شنبه در هجدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز افزود: امروزه کشور با مشکلات محیط زیستی زیادی از جمله بحران کم آبی و کیفیت آن مواجه است بنابراین بازچرخانی آن قطعا بسیار مقرون به صرفه است.


وی اظهار کرد: اگر بخواهیم حساب کنیم می بینیم احداث یک تصفیه خانه کمترین سود را به محیط زیست و بیشترین سود را به اقتصاد وارد می کند چون همان آب دوباره وارد چرخه مصرف می شود بنابراین حفظ محیط زیست فقط به نفع طبیعت نیست بلکه سود اقتصادی نیز به همراه دارد.


متصدی با اشاره به نقش فناوری های سبز در رسیدن به این هدف گفت: همایش صنعت و خدمات با اهداف ایجاد نگرش زیست محیطی، ایجاد بستر مناسب رقابتی در بازارهای بین المللی، تشویق و قدردانی از واحدهای فعال، ایجاد فضای تبادل تجربیات، رشد اقتصادی همگام با کاهش آلودگی ها و برقراری ارتباط سازنده بین سازمان محیط زیست و واحدهای صنعتی برگزار می شود.


وی افزود: از سال ۹۲ که این همایش را با رویکرد جدید برگزار کردیم برای ثبت نام یک سیستم مدون و بر اساس خوداظهاری شکل گرفت، صنایع داوطلبانه فعالیت های سبز خود را ارائه می دهند، هیچ واحدی بدون مستندات انتخاب نمی شود و بعد از ارزیابی معیارهای علمی و منطقی و جدا از هر گونه سلیقه و با تاییدیه سازمان های بین المللی مانند یونیدو ( آژانس توسعه صنعتی ملل متحد) و GIZ آلمان به عنوان صنعت سبز انتخاب می شوند.


شرکت GIZ از جمله شرکت ‌های آلمانی است که پروژه‌های زیست محیطی موفقی در همکاری با ایران به ویژه در زمینه پروتکل مونترال اجرا کرده است.
متصدی ادامه داد: برای این همایش ۸ گروه صنعتی از جمله مواد غذایی و دارویی، برق و الکترونیک، کانی غیر فلزی، کشاورزی، نساجی و بازیافت مورد بررسی قرار می گیرند، همچنین ۷ گروه خدماتی هم مورد ارزیابی قرار گرفته و برگزیده ها معرفی می شوند.


وی گفت: بعد از اعلام فراخوان این همایش در تیرماه امسال، ۴۱۴ واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۴۶ واحد صنعتی و ۱۶۸ واحد خدماتی بودند که در سه بخش لوح زرین، لوح سیمین و قابل تقدیر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.


متصدی با بیان اینکه امروز در این همایش در مجموع ۷۹ واحد صنعتی و خدماتی برگزیده و معرفی می شود افزود: ۴ برگزیده در بخش لورح زرین معرفی شد که سه واحد صنعتی و یکی خدماتی است، در بخش لوح سیمین ۶۱ برگزیده معرفی شد که ۳۸ واحد صنعتی و ۲۳ واحد خدماتی است و دربخش قابل تقدیر هم ۸ واحد صنعتی و ۶ واحد خدماتی مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

https://zistonline.com/vdcewx8p.jh8zxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما