تاریخ انتشار :شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۴۲
کد مطلب : 61244
نخستین جاده خورشیدی جهان با حضور وزیر محیط زیست فرانسه در یکی از روستاهای «نُرماندی» واقع در شمال غربی این کشور به بهره برداری رسید.
 نخستین جاده خورشیدی جهان در فرانسه به بهره برداری رسید
به گزارش زیست آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سگولن رویال» در آئین بهره برداری این طرح، از اتصال شبکه الکتریکی نخستین جاده خورشیدی جهان در این منطقه و بهره گیری از این فناوری در سطح ملی خبر داد.
بر اساس این گزارش، پس از آنکه عملیات اجرایی این طرح از ماه ژوئیه سال جاری میلادی آغاز شد و تا اکتبر ادامه یافت، نخستین کیلومتر از پوشش اولیه این جاده توسط وزیر محیط زیست فرانسه افتتاح شد.
 جاده خورشیدی یا فناوری جاده خورشیدی، از کنار هم قرار گرفتن موزاییک های خورشیدی شکل می گیرد. در این فناوری هر موزاییک خورشیدی از سلول های خورشیدی، لامپ های ال.ئی.دی، المنت گرمازا و شیشه های حرارتی که بتواند وزن یک تریلی را تحمل کند، تشکیل شده است.
جاده خورشیدی یکی از ابتکارات حوزه راهسازی است و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می تواند مشکلات جاده های امروزی را به شدت کم کند.

***تردد خودروهای دیزلی در فرانسه ممنوع شود
تارنمای روزنامه فرانسوی لوفیگارو نیز امروز اعلام کرد: وزیر محیط زیست فرانسه خواهان ممنوعیت کامل خوروهای دیزلی در سراسر این کشور است.
سگولن رویال پیشتر نیز از طرح شهردار پاریس مبنی بر ممنوعیت تردد خوردوهای دیزل تا سال ۲۰۲۵ در پایتخت فرانسه حمایت کرده بود.
وی با بیان اینکه به تدریج مزیت مالیاتی تعیین شده برای خودروهای دیزلی حذف می شود، از فرانسوی ها خواست که از خرید خورو دیزلی اجتناب کنند.
دولت فرانسه از اواخر آذر امسال طرح هوای پاک، شامل تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای برقی را معرفی کرد.
در اجرای طرح یاد شده کسانی که برای کسب و کار خود از خودروهای دیزلی استفاده می کنند، اگر تاکسی برقی یا خودروهای برقی بخرند تا ۱۰ هزار یورو مشوق مالی از دولت دریافت می کنند و کسانی که موتورسیکلت برقی بخرند، در هنگام خرید شامل هزار یورو تخفیف می شوند.
همچنین طرح مشابهی برای خودروهای شخصی از سال گذشته میلادی در فرانسه در حال اجراست.


 
 

https://zistonline.com/vdcgtx93.ak9qt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما