تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 555
فعالان و دوستداران محیط زیست همواره در پی استفاده هرچه بیشتر از فناوری‌های سبز در فعالیت‌های روزانه بوده تا افزون بر کمک به حفاظت از محیط زیست، به طور همزمان در هزینه‌ها صرفه جویی کنند. مزارع و باغ‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که می توان از فناوری‌ سبز در آنها به خوبی استفاده کرد.
استفاده از انرژی خورشید در مزارع و باغ‌ها
به گزارش زیست آنلاین به نقل از زیست نیوز فعالان و دوستداران محیط زیست همواره در پی استفاده هرچه بیشتر از فناوری‌های سبز در فعالیت‌های روزانه بوده تا افزون بر کمک به حفاظت از محیط زیست، به طور همزمان در هزینه‌ها صرفه جویی کنند. مزارع و باغ‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که می توان از فناوری‌ سبز در آنها به خوبی استفاده کرد. در ادامه این مطلب چند روش مفید برای استفاده از ابزارهای خورشیدی در مزارع و باغ‌ها را معرفی می کنیم.

تولید برق خورشیدی

تولید برق خورشیدی از جمله فناوری‌های ارزان محسوب نمی شود، اما با توجه به فضایی که برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در اختیار دارید، احتمالا قادر خواهید بود نیازهای اساسی خود برای مزرعه یا باغ را تامین کنید. این در شرایطی است که با پیشرفت فناوری، هزینه استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر نیز رو به کاهش است.

حصارهای الکتریکی خورشیدی

طی چند سال گذشته، استفاده از حصارهای الکتریکی که نیروی خود را توسط انرژی خورشیدی می کنند در میان کشاورزان رایج شده است. با استفاده از این حصارها نه تنها از مزرعه حفاظت می شود، بلکه حیوانات نیز در مکان مشخص خود نگهداری می شوند.

پمپ‌های آب خورشیدی

امروزه، استفاده از پمپ‌های آب خورشیدی بسیار رایج است. با توجه به طراحی ساده این پمپ‌ها نه تنها نیازی به باتری برای ذخیره سازی نیرو نیست، بلکه هر گونه ارتقا اضافی سیستم به بهبود ظرفیت و کنترل آن منجر خواهد شد.

گرم کردن آب با انرژی خورشیدی

استفاده از پنل‌های خورشیدی برای گرم کردن آب فناوری جدیدی محسوب نمی شود، اما بسیار کارآمد است. افزون بر استفاده مستقیم برای برخی نیازهای روزانه، آب گرم شده با انرژی خورشیدی می تواند در گلخانه‌ها به عنوان توده حرارتی برای حفظ دما استفاده شود.

گرمایش هوا با انرژی خورشیدی

پنل‌های خورشیدی نصب شده روی دیوارهای ساختمان‌ها یا گلخانه‌ها روش ارزانی برای گرمایش فضا بدون نیاز به گاز فراهم می کنند. برای ساخت یکی از این گرم کن‌های خورشیدی بیش از آن که به پول نیاز داشته باشید، به خلاقیت و اراده نیاز دارید.

سیستم‌های تهویه خورشیدی

تهویه یکی از مهم‌ترین اجزای گلخانه ها است. به طور معمول از انرژی خورشیدی برای باز و بسته کردن دریچه‌ها یا تامین نیروی لازم برای هواکش‌ها استفاده می شود.

تامین نور خورشیدی در شب

چراغ‌ها از اهمیت ویژه‌ای در مزارع و باغ‌ها برخوردار هستند. امروزه، چراغ‌های خورشیدی در اندازه‌ها و اشکال مختلف در بازار موجود بوده و با افزایش محبوبیت وسایل خورشیدی، دسترسی به آنها آسان‌تر شده است.

نظارت بر مزرعه با استفاده از انرژی خورشید

سنسورها ابزار ارزشمندی برای کنترل و نظارت بر شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت خاک در مزارع و باغ‌ها هستند. افزون بر این، سنسورهای کنترل از راه دور خورشیدی می توانند به عنوان ابزاری برای تغذیه و تامین آب آشامیدنی حیوانات استفاده شوند.

وسایل نقلیه خورشیدی

تجهیزات و وسایل نقلیه کشاورزی که نیروی مورد نیاز خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین می کنند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده از فناوری‌های دوستدار محیط زیست و کارآمد در مزارع و باغ‌ها هستند.

https://zistonline.com/vdcicwaw2t1aw.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما