تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 38611
رییس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه بوشهر علاوه بر تولید برق مطمئن و ارزان، نقش مهمی در کاهش آلاینده های زیست محیطی نیز دارد.
نقش مهم نیروگاه اتمی بوشهر در کاهش آلایندگی زیست محیطی
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایرنا، &#۳۹;حسین درخشنده&#۳۹; در نشست شورای اداری استان بوشهر، افزود: نیروگاه اتمی بوشهر از زمان راه اندازی در سال ۹۰ تاکنون درمجموع هشت میلیارد و۷۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده است.

وی اضافه کرد: با تولید این میزان برق هسته ای دراین مدت از انتشار ۴۰۴ میلیون تن آلایندگی در بخش

&#۳۹;co۲ سی او دو&#۳۹; ناشی از مصرف سوخت فسیلی در نیروگاه های گازی تولید برق جلوگیری شده است.

درخشنده بیان کرد: جلوگیری ازانتشار این میزان آلایندگی ها برای کشور سه هزار میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی ناشی از هزینه ها در بخش محیط زیست به دنبال داشته است.

درخشنده درباره صرفه جویی اقتصادی ناشی از فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: از محل چهار میلیارد و۵۰۰ میلیون کیلو وات ساعت برقی که نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۹۲ تولید و تحویل شبکه سراسری داده ، ۶۸۰میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، ۲۳۳میلیون لیتر نفت گاز و ۲۸۷میلیون لیتر نفت کوره صرفه جویی شده است.

وی اظهار کرد: اگر برمبنای قیمت سوخت ارزش برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر را محاسبه کنیم، انرژی تولیدی این نیروگاه ۵۵۴ میلیون دلار صرفه جویی برای کشور به دنبال داشته است.

درخشنده افزود: میزان تحویل برق نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۹۲ به شبکه سراسری ۲۱ درصد مجموع انرژی الکتریکی تولیدی شرکت برق منطقه ای فارس که توسط نیروگاه های زیرمجموعه این شرکت تولید شده ، را شامل می شود.

وی گفت: تولید این میزان برق بوسیله نیروگاه اتمی بوشهر پایداری شبکه برق در جنوب کشور را به دنبال داشته و این امر خاموشی ها را در جنوب کشور در تابستان کاهش داده است.

درخشنده اضافه کرد: در تیرماه امسال پس از این که عملیات تعویض سوخت نیروگاه اتمی بوشهر با موفقیت انجام شد این نیروگاه دوباره به شبکه برق سراسری متصل و در سه ماه اخیر دو میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری تحویل داده شد.

وی یادآور شد: اکنون بنا به درخواست شبکه سراسری برق کشور بیش از یک ماه است که نیروگاه اتمی بوشهر در سطح۷۰ درصد قدرت در حال فعالیت است این درحالی است که در حالت ۱۰۰ درصد قدرت تولید یک هزار مگاوات ساعت برق را دارد.

درخشنده بیان کرد: شبکه سراسری برق کشور برای این که نیروگاه اتمی بوشهر بتواند در تابستان سال آینده مدت بیشتری در قدرت نامی ( یکهزار مگاوات ساعت) کار کند درخواست کردند که از شهریور تا اسفند در قدرت ۷۰ درصد و به میزان ۷۰۰ مگاوات ساعت تولید برق داشته باشد و از اردیبهشت سال آینده قدرت را به ۱۰۰ درصد نامی افزایش دهد.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر یادآورشد: این نیروگاه مطابق با استانداردهای بین المللی است و رعایت این استانداردها ضروری است.

درخشنده گفت: نیروگاه اتمی بوشهر همچنین فعالیت های مستمری با دانشگاهها و موسسات پژوهشی از جمله دانشگاههای استان بوشهر دارد که برگزاری کارگاههای آموزشی مختلفی را به دنبال داشته است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای نیروگاه اتمی بوشهر تربیت نیروی انسانی متخصص است که همه نیروها در مرکز آموزشی مجهز نیروگاه اتمی بوشهر به مدت پنج سال آموزش داده می شوند.

https://zistonline.com/vdcizqap.t1avz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما