تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 17669
رشد عادی جمعیت جهان نیازمند ۰.۷۷۲ میلیون مایل مربع زمین کشاورزی اضافی تا سال ۲۰۵۰ است. با توجه به سطح فعلی انتشار گازهای گلخانه ای، تغییرات آب و هوایی به کاهش تولید مواد غذایی در هر مایل مربع منجر خواهد شد و از این رو، نیازمند ۱.۲۴ میلیون مایل مربع زمین کشاورزی برای تغذیه خود هستیم.
تغییرات آب و هوایی قیمت مواد غذایی را افزایش می دهد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از زیست نیوز: آهنگ واکنش صنعت کشاورزی به تغییر شرایط آب و هوایی بسیار کند بوده و از این رو، برخی پژوهشگران معتقدند تغییرات آب و هوایی به قیمت های بالاتر مواد غذایی در آینده منجر خواهد شد. بنابر مطالعه صورت گرفته توسط موسسه پوتسدام، تغییرات آب و هوایی احتمالا روند افزایشی قیمت های مواد غذایی اصلی در دهه های آینده را به همراه خواهد داشت.

بنابر آن چه در این مطالعه آمده و همان گونه که در گذشته نیز اعلام شده است، صنعت کشاورزی نمی تواند خود را با تغییرات آب و هوایی سازگار کند و در نهایت شاهد کاهش تولید مواد غذایی خواهیم بود.

البته نتایج در همه جا یکسان نیست. کوتاه شدن فصول رشد در یک منطقه ممکن است تولید مواد غذایی را کاهش داده و طولانی شدن فصول رشد در منطقه ای دیگر افزایش تولید مواد غذایی را در پی خواهد داشت. در همین حال، تغییرات آب و هوایی ممکن است در برخی مناطق مشخص احتمال بروز آفات و بیماری ها را افزایش داده و کاهش تولید مواد غذایی را موجب شود. همچنین، بارش باران، نور خورشید و نوسان های دمایی ناشی از تغییرات آب و هوایی می توانند در تغییر میزان تولید مواد غذایی نقش چشمگیری داشته باشند.

با در نظر گرفتن زمین های کشاورزی، "کریستوف اشمیت"، پژوهشگر ارشد در مطالعه اخیر، به این نکته اشاره داشته است که اکثر مدل ها نیاز بشریت به حداقل ۵۰ درصد زمین کشاورزی بیشتر تا سال ۲۰۵۰ برای تغذیه خود را پیش بینی کرده اند.

به بیان دیگر، رشد عادی جمعیت جهان نیازمند ۰.۷۷۲ میلیون مایل مربع زمین کشاورزی اضافی تا سال ۲۰۵۰ است. با توجه به سطح فعلی انتشار گازهای گلخانه ای، تغییرات آب و هوایی به کاهش تولید مواد غذایی در هر مایل مربع منجر خواهد شد و از این رو، نیازمند ۱.۲۴ میلیون مایل مربع زمین کشاورزی برای تغذیه خود هستیم.

از آن جایی که تغییرات آب و هوایی، زمین های کشاورزی ساحلی را محدود کرده و بیابان ها را گسترش می دهد، این پرسش مطرح می شود که آیا قادر به تامین زمین کشاورزی اضافی هستیم؟ پاسخ به این پرسش آسان است: خیر زیرا زمینی وجود ندارد.

بر همین اساس، قیمت مواد غذایی افزایش حداقل ۲۵ درصدی را تجربه خواهد کرد و این در شرایطی است که مشکلات دیگر مانند کمبود مواد غذایی، کمبود آب شیرین، درگیری های مسلحانه و الگوهای آب و هوایی شدیدتر که بیش از پیش بازده محصولات کشاورزی را کاهش خواهند داد، در نظر گرفته نشده اند.

 

https://zistonline.com/vdci3qaz.t1ayq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما