تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : 163
مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت از تایید ۸ داروی تولید شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۴۰ قلم داروی جدید در دنیا در حال تولید است که لیست این داروها به دانشگاه‌ها برای اجرای پروژه های تحقیقاتی ارسال خواهد شد.
تحقیق روی ۴۴۰ قلم داروی جدید
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر ، مهدی صابری در همایش سراسری معاونین و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیان راهکارهای وزیر بهداشت برای مشارکت دانشگاه‌ها برای تولید دارو و مواد اولیه پرداخت و اظهار داشت: برای این منظور ۲ دوره فراخوان اعلام شد که متعاقب آن ۲۵ ماده اولیه دارویی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تولید شد.

وی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه را از دیگر راهکارها ذکر کرد و ادامه داد: نتیجه این اقدامات موجب تشکیل کمیته ای برای کسب و کار در حیطه داروسازی برای تولید دارو در داخل شد ضمن آنکه اقدام به تهیه بانک اطلاعانی الکترونیک مواد اولیه ایجاد خواهد شد.

صابری به میزان مشارکت دانشگاه‌ها در اجرای طرح‌های وزارت بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه مشارکت در فراخوان‌ها دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه اول و انیستیتو پاستور رتبه دوم را کسب کرده است و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه این رتبه بندی بر اساس تایید شدن طرح‌های ارسال شده از سوی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در زمینه راه اندازی اتاق‌های تمیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سایر دانشگاه‌ها پیشتاز تر است و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز پس از آن قرار دارد.

مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در زمینه راه اندازی مراکز رشد در حوزه‌های پزشکی در حد مطلوبی نیستیم، ادامه داد: در حوزه آزمایشگاه‌های اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و دانشکده دارو سازی زنجان اقدام به راه اندازی این آزمایشگاه کردند.

وی از موفقیت برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه تولید دارو و تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد و در این باره توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه ۱۳ پروژه تحقیقاتی اجرا کرده است که ۴ داروی تولید شده از سوی این دانشگاه به تایید رسیده است.

صابری با اشاره به ۱۱ پروژه تحقیقاتی در انیستیتو پاستور، یادآور شد: انیستیتو پاستور تاکنون ۲ داروی تاییده شده دارد.

وی تعداد پروژه های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را ۴ طرح ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد موفق به اخذ تاییدیه برای ۲ دارو شدند.

به گفته مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ۴ طرح تحقیقاتی اجرایی کرده که ۳ طرح در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی بوده است.

https://zistonline.com/vdcd2s0f6yt09.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما