تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80835
زیست آنلاین: یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری آمریکایی در نیویورک، تحت عنوان بزرگترین مدیر دارایی جهان با دارایی ۶.۵ تریلیون دلاری به سهیم بودن در بحران آب و هوایی متهم شد.
بزرگترین سرمایه گذار جهان متهم به سهیم بودن در بحران آب و هوایی
به گزارش زیست آنلاین، BlackRock، که یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری آمریکایی در نیویورک است. در سال ۱۹۸۸، به عنوان بزرگترین مدیر دارایی جهان با دارایی ۶.۵ تریلیون دلاری شناخته شد، اما به نظر می رسد این شرکت با استفاده از نفوذ قدرت خود در ایجاد آلودگی سهم به سزایی داشته است.

لری فینک، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی BlackRock، در ماه ژانویه اظهار داشت که بزرگترین سرمایه گذار دنیا دیگر با شرکت هایی که با موافقت نامه آب و هوا پاریس را امضا نکرده باشند، مارکت نخواهد داشت.

اما رسانه ها این اعلامیه را  تکذیب کردند و اظهار  داشتند و  اظهارات وی را نامه جعلی خواندند گروهی از پیشگامان ظاهرا عصر جدیدی از رویداد های مالی را در پیش رو دیدند و بیان کردند که در حال حاضر، زمین در معرض خطر اورژانسی قرار گرفته است.

مبارزان محیط زیست، BlackRock را به عنوان یک مانع اصلی برای پیشرفت در مقابله با اهداف کاهش تغیرات و بحران های آب و هوایی معرفی می کنند.

در حال حاضر آنها بزرگترین مدیر دارایی جهان را با فشار، مواجه کرده اند، تا از شدت نفوذ خود در برخی از بزرگترین تولید کننده های آلودگی در جهان، بکاهد.

فینک، که در سال ۲۰۱۸، مبلغی معادل  ۲۴ میلیون دلار (۱۸.۸ میلیون پوند) پرداخت، و با این کار BlackRockرا به عنوان بخشی از بزرگترین گروه سهام خصوصی در جهان معرفی کرد.

در حال حاضر، BlackRock با سهام و دارایی های ۶.۵ دلاری در بازار - ارزش بیش از دو برابر تولید سالیانه اقتصاد انگلستان را در دست دارد.

شکل زیر پراکندگی سرمایه گذاری های این شرکت را نشان می دهد.

https://www.zistonline.com/

و به گفته InfluenceMap،  بزرگترین سرمایه گذار در معادن زغال سنگ در سراسر جهان است و تا کنون بیشترین تراکم ذخایر زغال سنگ از میان ۱۰ سرمایه گذار جهان را به خود اختصاص داده است. BlackRock به طور موثری دارای ۲.۱ میلیارد تن ذخایر گرمای حرارتی، بر اساس میزان سهام آن در معادن عمده دارد.

بر اساس تحلیل داده های گاردین از شرکت اطلاعات مالی S & P، BlackRock در میان سه سهامدار برتر جهانی قرار دارد و نام آن  در لیست ۱۰ تولید کننده بزرگ ذغال سنگ، قرار گرفته است./ منبع:theguardian

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

راه اندازی مرکز تحقیقاتی حل مشکلات تغییرات اقلیمیاعلام نخستین وضعیت اضطراری اقلیمیِ جهان در انگلیسجدی‌ترین اثرهای تغییر اقلیم در ایران۲ راهکار برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایتغییر اقلیم جدی ترین تهدید منافع ملی استرالیاآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟ 

https://zistonline.com/vdcdkj0j.yt0zs6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما