تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 80436
زیست آنلاین: کمپانی Unilever یونیلور یک بطری پلاستیکی کاملا قابل بازیافت از ۱۰۰٪ مواد بازیافت شونده تولید کرده است، این بطری که با نام تجاری Sunlight ساخته شده است، برای محصولات و کالاهای مصرفی شوینده در آفریقای جنوبی استفاده خواهد شد.
تولید بطری های 100 درصد قابل بازیافت
به گزارش زیست آنلاین، کمپانی Unilever یونیلور یک بطری پلاستیکی کاملا قابل بازیافت از ۱۰۰٪ مواد بازیافت شونده تولید کرده است، این بطری که با نام تجاری Sunlight ساخته شده است، برای محصولات و کالاهای مصرفی شوینده در آفریقای جنوبی استفاده خواهد شد.

در اواخر هفته گذشته، بطری های بازیافتی یونیلور،  در بازار آفریقای جنوبی برای همه بسته های ۷۵۰ml و ۴۰۰ml از مایعات شوینده فروخته شد و برنامه هایی نیز برای فروش این محصول در سراسر کشور های دیگر برنامه ریزی شده است.این محصول  پلاستیک های پلیمیری زیست تخریب پذیر ساخته شده است.

کمپانی Unilever از سال ۲۰۱۳ با استفاده از PET بازیافت شده در بطری های Sunlight، توانست بطری هایی که  ۲۵٪ محتوای آن بازیافت شونده بود تولید کند. در سال ۲۰۱۵ این محتوای قابل بازیافت به ۵۰ درصد ودر سال در سال ۲۰۱۸ به منظور افزایش محتوای قابل یازیافت به ۱۰۰ درصد آزمایش های بسیاری انجام  قرار گرفت.

یکی از مانع برسر راه این تولید و توسعه این بطری ها  نیاز به تست دقیق برای اطمینان از سلامت و کیفیت و ایمنی مواد بوده است. این شرکت ادعا می کند که چندین سال برای رسیدن به شاخص های بالا در بازاریابی جهانی بطری های کاملا بازیافت شده آزمایش و بررسی کرده است تا در تامین عرضه ثابت مواد با کیفیت بالا مورد استفاده قرار گیرد.

در حال حاضر توانسته است  تا بطری هایی با ۱۰۰٪ پلاستیک بازیافت شونده را برای بسته بندی مایعات شوینده Sunlight به ارمغان بیاورد و این پلاستیک را به گونه ای تنظیم کند که کاملا قابل بازیافت باشد.

بیشتر بخوانید: انواع روشهای دفع و بازیافت زباله-بخش اولتولید بطری های 100 درصد قابل بازیافت

بسته های جدید در نیمه اول سال ۲۰۱۹ مورد آزمایش قرار می گیرند، و تا سال ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی در بازار عرضه خواهد شد.

کمپانی یونیلور ادعا کرده است که راه اندازی بطری های بازیافت شونده نه تنها باعث کاهش میزان کربن و پلاستیک می شود، بلکه باعث می شود تا مصرف کنندگان با مفهوم پایداری مواجه شوند و تمایل آنها را به بازیافت بیشتر جلب می کند. و الهام بخش مصرف کنندگان این محصول است.

Nobuhle Ngubane مدیر تجاری Sunlight گفت: "به عنوان یکی از فروشندگان مایع شستشو در آفریقای جنوبی، ما معتقدیم که Sunlight مسئولیت دارد تا زمینه پایداری و توسعه پایدار را ایجاد کرده و در حفظ حیات قدم بردارد."

Unilever مشتریان را تشویق می کند تا پس از خرید این محصول عکس هایی از آنها را در رسانه های اجتماعی، و با شعار #SunlightPlayYourPart به اشتراک گذارند.

بیشتر بخوانید: بازیافت پلاستیک تقاضای نفت را کاهش می دهدزندگی جدید برای پلاستیک های قدیمی

زندگی جدید برای پلاستیک های قدیمیUnilever اولین بار در سال ۲۰۱۳ استفاده از مواد بازیافتی را در بطری های پلاستیکی خود آغاز کرد و متعهد به افزایش محتوای پلاستیک قابل بازیافت شد.

می توان گفت، از سال ۲۰۱۷، بیش از ۴۸۰۰ تن از پلاستیک PCR عمدتا به شکل پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و قابل تجزیه در بطری های پلاستیکی یونیلور استفاده می شود .

این امر عمدتا به دلیل این واقعیت است که Unilever خطوط تولیدی خاصی را معرفی کرده است که از محتوای بازیافتی استفاده می کند.

علاوه بر آن شرکت های دیگری نیز در فضای مصرف کالاهای مصرفی همچنان در حال پیاده سازی پلاستیک های پلیمری PCR تجدید شونده در بسته بندیهای  خود هستند، برای مثال، بطری های ادویه در آفریقای جنوبی شامل ۳۵٪ PET بازیافت شده است، و بطری های CIF در آرژانتین نیز در حال حاضر حاوی ۵۰٪ PET بازیافت شده است و محدوده زیبایی محصولات Love Beauty Planet در بسته بندی۱۰۰٪  بازیافتی قرار دارد.

Unilever اخیرا بطری های Windex را نیز تهیه کرده است که از ۱۰۰٪ پلاستیکی ساحل ساخته شده اند./ منبع: edie

 

https://zistonline.com/vdcaiyna.49nwe15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما