تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 80017
ظهرابی با بیان اینکه از بدو تاسیس و ایجاد مناطق چهارگانه تا کنون حدود ۱ در صد از سطح مناطق تحت مدیریت کشور مورد تصرف قرار گرفته یا واگذار شده اند، گفت: این عدد باید به صفر برسد.
 ۱ در صد از سطح مناطق تحت مدیریت کشور مورد تصرف قرار گرفته است
به گزارش زیست آنلاین، حمید ظهرابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه هم اندیشی و بررسی اقدامات و پیگیری های انجام شده در خصوص تحویل و تحول و کاداستر مناطق تحت مدیریت که با حضور معاونین ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت: تخریب و تصرف اراضی در مناطق چهارگانه تحت چهارگانه تحت مدیریت از معضلات قدیمی این مناطق به شمار می رود.

وی ادامه داد: از بدو تاسیس و ایجاد مناطق چهارگانه تا کنون حدود ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست مورد تصرف قرار گرفته یا واگذار شده اند که حدود ۱ در صد از سطح مناطق تحت مدیریت کشور را شامل می شود.

ظهرابی افزود:  از این یک در صد تصرفات و واگذاری ها حدود ۷۵ در صد آن به نوعی به دستگاه های دولتی و نهاد های نظامی مربوط می شود.

به گفته وی، اگر چه به نسبت سایر اراضی تخریب و تصرف در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست کمتر است اما باید این عدد به صفر برسد.

رساندن این اعداد به صفر مستلزم توجه بیشتر ادارات کل بر موضوع تخریب و تصرف اراضی در مناطق تحت مدیریت، تقویت واحد های حقوقی ادارات کل و ادارات شهرستانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه حفاظت از تمام اجرای تنوع زیستی در مناطق تحت مدیریت بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت:الزاماً باید موضوع تخریب و تصرف و تجاوز به اراضی به جنگل ها و مراتع در مناطق چهارگانه از بدو امر تا صدور حکم قضائی توسط سازمان پیگیری شود.

ظهرابی ادامه داد:  اگر نیازی به همکاری سازمان جنگل ها داشتید برابر توافقات با آن سازمان، می توانید از همکاری ادارات منابع طبیعی و آبخیز داری هم بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: لیست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست ایرانلیست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست ایران

https://zistonline.com/vdcfexdc.w6dxyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما