تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 79579
انرژی های تجدید پذیر می تواند موتور اشتغال و توسعه در ایران باشد و نکته قابل توجه آن است که اشتغالی که از طریق تجدید پذیرها ایجاد می شود بدون نیاز به آب می باشد. همچنین این ایجاد اشتغال می تواند در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشد.
 اشتغال تجدیدپذیرها اشتغال بدون مصرف آب
صبح امروز شنبه (۱۵ دی ۹۷) نشست تخصصی با موضوع آب و انرژی های تجدید پذیر با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی،  نمایندگان وزارت کشاورزی و انجمن انرژی های تجدید پذیر (اتاق بازرگانی ایران) و سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)، در سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق به همت زیست آنلاین، برگزار شد.

به گزارش زیست آنلاین، محمد امین زنگنه، عضو کارگروه ترویج انجمن انرژی های تجدید پذیر (اتاق بازرگانی ایران) در نشست تخصصی آب و انرژی های تجدیدپذیر گفت: کشور ایران با وجود منابع فراوان باد و خورشید، به راحتی پتانسیل ایجاد۵۰۰ هزار شغل در زمینه انرژی های تجدید پذیر را دارد، در واقع می توان گفت، انرژی های تجدید پذیر می تواند موتور اشتغال و توسعه در ایران باشد و نکته قابل توجه آن است که اشتغالی که از طریق تجدید پذیرها ایجاد می شود بدون نیاز به آب می باشد. همچنین این ایجاد اشتغال می تواند در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشد.

عضو کارگروه ترویج انجمن انرژی های تجدید پذیر (اتاق بازرگانی ایران) با اشاره به ایجاد اشتغال قابل توجه تجدید پذیر ها در سایر کشور ها اظهار کرد: برای مثال در آلمان حدود ۴۰۰ هزار نفر در زمینه انرژی تجدیدپذیر مشغول به کار هستند در حالی که کل صنعت خودرو سازی به عنوان مهم ترین صنعت آلمان شناخته می شود، ۷۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر حداقل ۲۰ هزار شغل از طریق ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر در ایران به وجود آمده است؛ در صورت رفع موانع و احداث ۵ هزار مگاوات ظرفیت تجدید پذیر طبق برنامه ششم، میزان اشتغال به ۱۰۰ هزار شغل خواهد رسید. از این رو اگر از دیدگاه توسعه پایدار به مصالح کشور نگاه کنیم، تجدید پذیرها نقش مهمی در آن بر عهده خواهند داشت.
زنگنه با اشاره به اثرات بحران آب در کشور بیان کرد: نقشه خشکسالی و تنش آبی استان اصفهان حاکی از آن است که بسیاری از نیروگاه های کشور که از جمله صنایع آب بر به شمار می آیند در دشت های ممنوعه و ممنوعه بحرانی (مناطق قرمز و زرد موجود در نقشه) احداث شده اند. طبق تعریف دشت های ممنوعه بحرانی، به هیچ عنوان حق استفاده و برداشت از منابع آبی این مناطق وجود ندارند.

اثرات بحران آب در کشور

وی افزود: می توان گفت در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد استان اصفهان تحت تاثیر خشکسالی از نوع ممنوعه و بحرانی است. مشکل آب اصفهان به حدی است که در خاموشی به وجود آمده در تابستان امسال، یکی از نیروگاه های اصفهان به دلیل مشکل آب وارد مدار نشد.

نظرات هر یک از نمایندگان حاضر در نشست تخصصی آب و انرزی های تجدید پذیر

به منظور کسب اطلاعات بیشتر از نظرات هر یک از نمایندگان حاضر در این نشست تخصصی می توانید بر روی عناوین زیر کلیک کنید.

توسعه انرژی خورشیدی راه حلی برای جلوگیری از تخلیه روستاهای اصفهان

توسعه تجدیدپذیر ها راه حلی برای دو بحران آب و اشتغال در اصفهان

تغییر اقلیم برای تولید انرژی های تجدیدپذیر یک فرصت است

استان اصفهان قطب صادراتی برق تجدید پذیر

یارانه پنهان انرژی یکی از علل خاموشی برق در تابستان

https://zistonline.com/vdcgyn9u.ak9yu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما