تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 79421
کارشناسان اظهار کردند: در صورت مقابله نکردن با تغییرات آب و هوایی در آمریکا و انگلیس، عواقب ناگواری برای این دو کشور رخ خواهد داد.
 عواقب خطرناک تغییرات اقلیمی برای آمریکا و انگلیس
به گزارش زیست آنلاین، آژانس محیط زیست بریتانیا تخمین زده است که دمای تابستان تا سال ۲۰۷۰،  بسته به انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۵.۴ درجه سانتیگراد گرمتر می‌شود و سطح دریا در لندن تا سال ۲۱۰۰ تا ۱.۱۵ متر افزایش پیدا می‌کند.

در همین حال گزارش کنگره ایالات متحده که توسط ۱۳ آژانس فدرال تایید شده، هشدار می‌دهد که آسیب‌های ناشی از گرمایش جهانی تا پایان قرن می‌تواند تا ۱۰ درصد به اقتصاد این کشور آسیب برساند.

محققان اظهار کردند: بدون کاهش قابل ملاحظه گازهای گلخانه‌ای و عدم سازگاری با این تغییرات، زیرساخت‌ها و منابع مالی در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

پدیده گرم شدن زمین

با این حال، یک گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای برای اولین‌بار طی چهار سال افزایش قابل توجهی داشته است و کشورها باید بدون تاخیر تلاش برای کاهش گازهای گلخانه‌ای را سه برابر کنند.

بیشتر بخوانید: سرانجام اروپایی ها در مورد کاهش CO۲ در خودروها موافقت کردندبه رغم تلاش‌ها برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، سیاره زمین به طور متوسط یک درجه سلسیوس در مقایسه با سطح قبل از انقلاب صنعتی، گرمتر شده است.

این در حالی است که دانشمندان هشدار می‌دهند دمای کره زمین احتمالا در مسیر افزایش سه درجه سانتی‌گرادی یا بیشتر باشد که از سطح پیش‌بینی دو درجه‌ای در توافق‌نامه آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ بیشتر است

تلاش سازمانهای مردمی برای برگزاری تظاهراتِ جهانی محیط زیستیبه گزارش ایسنا، فعالان محیط زیستیِ جامعه مدنی متعهد شده‌اند تا به منظور تسریع اقدامات برای مقابله با معضل گرمای جهانی، تظاهرات بین المللی ترتیب دهند.

پس از نشست آب و هوایی سازمان ملل در لهستان فعالان جامعه مدنی متعهد شده‌اند تا تظاهرات بین‌المللی ترتیب دهند و خواستار آن شوند تا اقدامات موثر برای مقابله با گرمای جهانی اجرایی شود.

در این نشست بر قوانینی توافق شد تا قرارداد آب و هوایی پاریس موسوم به توافق پاریس که به منظور جلوگیری از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی گرادی دما بدست آمده، محقق شود. هرچند که در نتیجه‌ی نهاییِ نشست آب و هوایی لهستان پیشرفت حائز اهمیتی در افزایش تعهدات دولت‌ها جهت کاهش انتشار گازهای آلاینده مشاهده نمی‌ شود.

بیشتر بخوانید: غلظت گازهای گلخانه‌ای به بالاترین حد خود رسیده است به اعتقاد کارشناسان، جهان در مسیر افزایش گرمای سه درجه سانتی‌گرادی دما قرار دارد که پیامدهای فاجعه‌باری برای بشر به همراه خواهد داشت.

بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد اعلام کرده‌اند: رهبران ملیِ حاضر در نشست آب و هوایی لهستان در پرداختن به ضرورت و فوریت مقابله با تغییرات اقلیمی موفق نبوده‌اند در حالی که این پدیده می‌تواند با وقوع طوفان‌های شدیدتر و موج گرما همراه باشد و به میلیون‌ها انسان صدمه وارد کند.

به گزارش روزنامه گاردین، مدیر اجرایی گروه ۳۵۰.org  که از سازمان‌های بین المللی فعال در حوزه محیط زیست به حساب می‌آید، گفت: بسیاری از مردم خود در تلاش برای مقابله با این معضل جهانی هستند. اعتراضات بی‌سابقه‌ای در مدارس آغاز شده که در آن‌ها از آینده عاری از سوخت های فسیلی حمایت شده‌ است. همچنین ۱۰۰۰ موسسه و نهاد متعهد شده‌اند تا از سرمایه‌گذاری در حوزه زغال‌سنگ، نفت و گاز خودداری کنند.

https://zistonline.com/vdccs0qm.2bqoi8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما