تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 79419
زیست آنلاین: چند روز پیش در اجلاس کاتوویچ، سازمان ملل متّحد، «منشور صنایع مُد برای اقدامات آب و هوایی» را برای نخستین بار به ‌طور عمومی به جامعه‌ی جهانی ارائه کرد.
منشور تازه‌ی سازمان ملل برای اقدامات آب و هوایی  صنعت مُد
زیست آنلاین: این منشور نشان‌ دهنده‌ نقطه عطفی برای تغییرات آب و هوایی است، چرا که صنعت نساجی دوّمین آلاینده‌ی بزرگ جهان، درست بعد از صنعت نفت، و در حال حاضر مسئول ۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است.

۴۳ برند مشهور، خرده ‌فروشان و تهیه‌کنندگان صنعت مُد؛ از جمله «آدیداس»، «باربری»، «گپ»، گروه H&M، ایندیتکس، کِرینگ، لِوی استراس و شرکا، و PHV Corp، از منشور تازه‌ی سازمان ملل در زمینه صنعت مُد در راستای اقدامات آب و هوایی، با هدف اوّلیه‌ی کاهش ۳۰ درصدی مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰، حمایت کردند.

با این وجود، شرکت‌های بزرگ تولید پوشاک و کفش، طبق گزارش معیار جدیدی که اقدامات لازم برای رسیدگی به کار اجباری را می‌سنجد، به دلیل عدم رسیدگی به موضوع استثمار کارگران در زنجیره‌ی تأمین خود، مورد انتقاد قرار گرفتند. و برندهای پوشاک بریتانیایی و خرده‌فروشانی مثل Asos، Boohoo  و Missguided از مواجهه با چالش‌هایی که در مسیر تلاش برای پایدارتر شدن دارند سخن گفتند. چالش‌هایی نظیر کمبود الیاف بازیافتیِ در دسترسی که آن‌ها بتوانند در مجموعه‌هایشان به کار ببرند.

ولی شرکت ژاپنی «فَست ریتایلینگ»، فهرستی از کارخانجات اصلی تولید پارچه‌های مورد استفاده در برند لباس‌های راحتی‌شان با نام Uniqlo  را به عنوان پیشنهادی برای شفافیت و تلاش در مسیر پایداری در زنجیره‌ی تولیدشان منتشر کرد.

صنعت مذ

طبق یک تحلیل منتشر شده در پایگاه اینترنتی JUST Style، در حالی‌که به نظر می‌رسد اختلافات بر سر ممنوعیت صادرات لباس‌های دست دوم از ایالات متحده تا شرق افریقا پایان یافته، برخی مباحث بنیادی همچنان برجاست که این موضوع، عوامل پیچیده‌ی اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و سیاسی مرتبط به تجارت لباس‌های دست دوم و پرسش‌هایی پیرامون اثربخشی برنامه‌های ترجیحی نظیر AGOA به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی را برمی‌انگیزد و تنها با چند کلمه از توییترِ دونالد ترامپ، بازارهای جهانی شروع به سقوط می‌کنند. ابراز عشق او به فصل کریسمس، عشق او به Brexit (خروج بریانیا از اتحادیه اروپا)، عشق او به پودینگ فنجانی...  به قول «ریک هِفِنبین»، رئیس و مدیرعامل پوشاک امریکن و کفش اسوسیشن (AAFA) هیچ عجیب نیست که او برای شرح دیدگاهش نسبت به تجارت، به آهنگِ «من یک گرازماهی‌ام (I am the Walrus)» از گروه بیتلز متوسّل شود.

بیشتر بخوانید: بازیافت بطری‌ های پلاستیکی در صنعت مد تصمیم‌گیری درمورد انتخاب منبع، به دامنه‌ی وسیعی از عوامل هزینه‌ای و غیرهزینه‌ای، و مناطق مختلفی که استعدادهای متفاوتی در تهیه‌ی لباس دارند بستگی دارد. 

«اقدام فوری» برای مقابله با تغییرات اقلیمیبه گزارش ایسنا در این نشست، نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل خواستار آن شدند تا برای مقابله با تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی "اقدام فوری" انجام شود.

نمایندگانی از نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل که از روز گذشته (یک‌شنبه) در شهر کاتوویتس (کاتوویچ) در لهستان برگزار شده شرکت‌ کرده‌اند تا برای مقابله با تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی تصمیماتی جدی اتخاذ شود.

در بیست و چهارمین کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP۲۴ هدف آن است تا کشورها بر روش‌های تحقق تعهدات مطرح شده در توافق اقلیمی پاریس به منظور جلوگیری از افزایش دما به توافق دست پیدا کنند.

به گزارش ژاپن تودی، کارشناسان می‌گویند جهان در معرض تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی قرار گرفته که وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی مهیب، موج گرما و طوفان‌های شدید از جمله آن‌ها به حساب می‌آیند.

این مهمترین اجلاس سازمان ملل درباره گرم شدن آب و هوای کره زمین پس از عهدنامه محوری پاریس در سال ٢٠١٥ است با این حال امید زیادی وجود ندارد که این اجلاس بتواند نگرانی‌هایی را برطرف کند که بخصوص در چند هفته اخیر درباره افزایش شدید گازهای گلخانه‌ای و گرم شدن زمین مطرح شده‌اند.

این نشست در حالی صورت می‌گیرد که پایان امسال یعنی حدود یک ماه دیگر ضرب الاجل تدوین مقررات و جزئیات اجرای توافق پاریس است.

آمریکا از پیمان پاریس کنار کشیده اما تا سال ٢٠٢٠ باید در آن بماند و مذاکره کنندگان آمریکایی در نشست حضور دارند و به دنبال دانستن جزئیات اجرای پیمان هستند تا در سیاست و معاملات خارجی خود از آن استفاده کنند.

با توجه به علاقه وافر رئیس جمهوری آمریکا به زغال سنگ، گزارش شده که کاخ سفید یک برنامه حاشیه‌ای در تبلیغ سوختهای فسیلی برگزار خواهد کرد. کاری مشابه در نشست قبلی که صدای اعتراض بسیاری را بلند کرد.

منبع:  Relocate Magazine

لئونی باری

https://zistonline.com/vdcjhxea.uqehvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما