تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79381
اولین رستوران بدون زباله اندونزی که با مواد بازیافت شده و پایدار ساخته شده، به دنبال راهی برای حذف زباله‌های مواد غذایی است.
اولین رستوران بدون زباله راه اندازی شد
به گزارش زیست آنلاین،  و به نقل از تریهاگر، شاید شنیده باشید که بسیاری از افراد و شرکت‌ها در حال حرکت به سوی ایده عدم تولید زباله هستند.

در این ایده، بسیار مهم است که چیزی به هدر نرود، زباله‌ای دفن نشود و در واقع مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

 در رستوران "آی جین"، واقع در بالی اندونزی، زباله‌ها مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند.

این رستوران یک فضای باز است و مبلمان و مواد داخلی آن به طور خلاقانه‌ای از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. برای مثال، مبلمان از جنس فوم موتورسیکلت ساخته شده و در و دیوار، پنجره و بسیاری از وسایل در این رستوران از مواد ساده و بازیافتی است.

روش بدون زباله به این صورت است که رستوان، ضایعات مواد غذایی را مدیریت و آنها را به صورت  مواد آلی و غیرآلی از هم جدا می‌کند. همچنین، مواد غذایی باقیمانده را به حیوانات در مزارع اطراف داده و یا از آنها کمپوست تهیه می‌کند.

مدیریت بازیافت در رستورانمدیریت بازیافت در رستوران یکی از موارد بسیار مهمی است که هم در کاهش هزینه های رستوران می توان به آن اهمیت داد و هم از نظر زیست محیطی باید مورد توجه مدیران رستوران ها باشد. رستوران ها را می توان یکی از بزرگترین واحد های صنفی در تولید زباله خانگی دانست. هتل ها , رستوران ها , فست فودها , کافی شاپ ها و … سهم بزرگی در تولید انواع زباله دارند و عدم توجه به این مورد می تواند مشکلات بسیار زیادی در راستای دفع و بازیافت زباله در کشور به وجود آورد. یک رستوران در هفته میزان قابل توجهی زباله تولید می کند و این بسیار مهم است که در هنگام راه اندازی رستوران و فست فود توجه زیادی به روشهای کاهش و دفع زباله داشته باشیم.

روش مناسب برای راه اندازی رستوران , روش های طبخ و آماده سازی غذا و آماده سازی غذاهای بیرون بر از مهمترین مواردی هستند که در مدیریت بازیافت در رستوران به ما کمک می کنند. از آنجا که زباله های رستورانی خطرات بسیار زیادی برای محیط زیست دارند و از آنجا که رطوبت و حرارت بالایی دارند محیط بسیار مناسبی برای رشد  انواع آفات و حشرات می باشند.

بیشتر بخوانید: وضعیت جمع‌ آوری مخازن زباله پایتختراهکارهای سبز برای مدیریت کسب و کارها

اهمیت مدیریت بازیافت در رستورانممکن است تصور نمایید که مدیریت بازیافت در رستوران کار بسیار مشکل, پر هزینه و وقت گیری است اما اگر خوب به آن توجه نمایید می بینید که این کار چندان مشکل و پر هزینه نیست و حتی با مدیریت بهتر زباله رستورانی می توانید در هزینه های رستوران خود نیز به میزان زیادی صرفه جویی نمایید. همچنین با این کار می توانید کمک زیادی به محیط زیست نیز بنمایید.

امروزه در کشور آمریکا رستوران های پایدار یا رستورانی با میزان تولید زباله صفر راه اندازی شده است که تحول بزرگی در صنعت غذا به شمار می آید. در این رستوران ها از مواد اولیه گیاهی استفاده می شود که میزان دور ریز آنها صفر است و یک غذای کاملا گیاهی و سالم در اختیار مشتری قرار می دهد این رستوران ها امروزه مورد توجه بسیاری از شهروندان و گردشگران شده است. طراحی منوی غذا در رستوران ها شامل غلات و خوراک های کاملا گیاهی است.

راهکارهای سبز برای مدیریت بازیافت در رستورانامروزه کمپین های سبز که حامی محیط زیست و طبیعت هستند آمده اند تا در هر کسب و کاری میزان تولید زباله را به حداقل برسانند و راهکارهای سبز برای مدیریت کسب و کارها در جهت حمایت از محیط زیست ارائه می نمایند. در اینجا به چند راهکار برای مدیریت بازیافت در رستوران اشاره می کنیم. شما می توانید با ایجاد تغییراتی کوچک در روند کاری خود به یک دوستدار محیط زیست تبدیل شوید. این مورد همچنین باعث جلب نظر مساعد مشتریان شما می شود و آنها رستوران شما را نسبت به رستوران های رقیب تان ترجیح می دهند و این مسئله به کسب اعتبار و برندسازی رستوران شما کمک زیادی می نماید و از بهترین روش های تبلیغات در رستوران و فست فود نیز به شمار می رود.

انتخاب مواد در مدیریت بازیافت در رستورانجهت مدیریت بازیافت در رستوران خود بهتر است ابتدا با متخصصین در این زمینه مشورت نمایید و نظر آنها را جویا شوید. با این کار شما متوجه خواهید شد که چه موادی را در رستوران خود می توانید بازیافت کنید و چه موادی قابلیت بازیافت ندارند. این موارد را با کارکنان رستوران خود در میان بگذارید و از آنها بخواهید که در این کار به شما کمک نمایند و به خوبی آنها را توجیه کنید. مواد بازیافتی باید به خوبی شسته شود زیرا هر گونه آلودگی در آنها می تواند روند مدیریت بازیافت در رستوران  را با مشکل مواجه نماید.

مهمترین مواد بازیافتیکاغذ
فولاد
آلومینیوم
و مقواساخته شده است.

اما ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی را نیز می توان برای بازیافت جداسازی نمود.

ظروف شیشه ای نیز می تواند برای بازیافت کنار گذاشته شوند

و شیشه های رنگی را نیز می توان بر اساس رنگ آنها جداسازی و بازیافت نمود.

یکی از روش های کاهش هزینه های رستوران فروش مواد بازیافتی است شما می توانید در روند مدیریت بازیافت در رستوران این مواد را به بهترین خریداران بفروشید برای این کار تحقیق کنید که کدام یک از آنها قیمت مناسب تری پرداخت می کنند. به جای این که این مواد را دور بیندازید و باعث آسیب رساندن به محیط زیست شوید به سادگی با جداسازی آنها از سایر زباله ها می توانید آنها را با قیمت مناسب بفروشید و به درآمدی هر چند اندک برسید.

تفکیک زباله های رستورانییکی از اقدامات مهم در مدیریت بازیافت در رستوران جداسازی و بازیافت زباله ها می باشد.

زباله ها را می توان به دو دسته:

زباله های پیش از مصرف
زباله های پس از مصرف
توسط مشتری تقسیم بندی نمود.

 

بیشتر بخوانید: سطح جنگل ها محل دپوی زباله های نایلونیمدیریت بازیافت در رستوران

مدیریت بازیافت در رستورانزباله های پیش از مصرف می تواند شامل مواد مصرفی که تاریخ آنها گذشته است و فاسد شده اند باشد همچنین;

ضایعات بر جای مانده از بسته بندی مواد اولیه
ظروف و وسایل شکسته و خراب
در دسته بندی دوم و از زباله های پس از مصرف به شمار می رود.

یک رستوران برای مدیریت بهتر بازیافت خود باید مدیریت بازیافت در رستوران را بر اساس این تفکیک انجام دهد و نوع و حجم مواد بازیافتی را نیز در نظر بگیرد. مواد مصرفی فاسد شدنی می تواند با تولید گاز متان برای محیط زیست زیان آور باشند این مواد به روشهای مختلفی قابل بازیافت می باشد. یکی از اقدامات موثر برای کاهش زباله های رستورانی این است که مواد فسادپذیر و مواد اولیه برای طبخ مواد غذایی را تنها به میزان نیاز سفارش دهند. انبار و نگهداری از این مواد تا اندازه ای مشکل و پر هزینه است بنابراین خرید به میزان نیاز همچنین روی هزینه های نهایی رستوران داری نیز تاثیرگذار است. با این کار شما از فساد این مواد جلوگیری می کنید و تولید زباله رستورانی شما نیز کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: بازیافت با روش‌های سبزراهکارهای کاهش زباله در رستورانهمچنین می توان مواد غذایی با طول عمر بالا را به صورت فله ای سفارش داد با این کار هزینه های ناشی از بسته بندی مواد کاهش پیدا می کند و ضایعات برجای مانده از بسته بندی نیز به میزان چشمگیری کم می شود. شما می توانید با کاهش حجم زباله ها به محیط زیست کمک کنید و گام مهمی در مدیریت بازیافت در رستوران خود داشته باشید. در روند طبخ غذا می توانید از ساقه , برگ و ریشه گیاهان که خوراکی هستند می توانید به عنوان چاشنی غذا استفاده کنید و از دور ریختن آنها جلوگیری نمایید. مواد غذایی که از آنها استفاده نمی کنید و قابل مصرف هستند را می توانید به خیریه ها اهدا نمایید.

برای مدیریت بازیافت در رستوران خود برنامه ریزی کنید و کارمندان خود را برای رعایت نمودن آن توجیه نمایید.

حفظ محیط زیست ,سلامت جامعه و کاهش هزینه ها از مهمترین مزیت های مدیریت بازیافت در رستوران است.

https://zistonline.com/vdchzxnq.23nw6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما