تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 78980
داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت، سکته مغزی و انواع خاصی از سرطان کمک کند .
 تاثیر رژیم غذایی بر ریسک ابتلا به سرطان سینه
به گزارش زیست آنلاین، با وجودیکه این یافته ها مقدماتی هستند اما دانشمندان امیدوارند روزی موجب بهبود درمان و پیشگیری سرطان سینه شوند.

«کاترین کوک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویک فورست کارولینای شمالی، در این باره می گوید: «امکان تغییر در میکروبیوم سینه از طریق رژیم غذایی می تواند شیوه جدیدی را برای پیشگیری از سرطان سینه یا حداقل کاهش این ریسک ارائه دهد.»

در این مطالعه، محققان میمون های ماده را به مدت ۲.۵ سال با رژیم غذایی غربی پرچرب یا رژیم غذایی مدیترانه ای گیاهی تغذیه کردند. آنها اذعان کردند که این مدت تقریبا معادل هشت سال در انسان است.

محققان دریافتند میمون های که با رژیم غذایی مدیترانه ای تغذیه شده بودند در مقایسه با میمون های دارای رژیم غذایی غربی، دارای ترکیب متفاوتی از باکتری ها در بافت سینه شان بودند و «لاکتوباسیلوس» غده پستان آنان حدودا ۱۰ برابر بیشتر بود.

برخی شواهد نشان می دهند وجود باکتری لاکتوباسیلوس می تواند مانع از رشد تومور سرطان سینه شود. میمون های دارای رژیم غذایی مدیترانه ای هم دارای اسید صفراوی بیشتری در متابولیت های بافت سینه شان بودند که از نظر محققان می تواند ریسک سرطان سینه را کاهش دهد.

رژیم غذایی مدیترانه ای بر مصرف مواد خوراکی گیاهی نظیر میوه و سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و مغزیجات آجیلی تاکید دارد. همچنین مصرف گوشت قرمز و لبنیات در آن کمتر است.

به گفته محققان، فهم تاثیر رژیم غذایی بر میکروبیوم ها می تواند برای حفاظت از زنان در مقابل سرطان سینه استفاده شود.

سرطان سینه

آیا رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی خاص تاثیری بر ریسک ابتلا به سرطان پستان دارند ؟ آیا شما هم جزو آن دسته از خانمهایی هستید که به فکر سلامتی و تناسب اندام خود هستید ؟ مثلا تا به حال شده که به مهمانی دعوت شوید و به خاطر اینکه رژیم لاغری خودتون را حفظ کنید در مقابل انواع دسرها و نوشیدنی های وسوسه انگیز مقاومت کنید ؟ اگر چنین است، شما هم جزو دسته بسیار بزرگ زنانی قرار دارید که هر روز تلاش می کنند تا از سلامت خود مراقبت کنند.

اگر نگران ابتلا به سرطان سینه هستید باید بدانید انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان خانمها باید در رژیم غذایی روزانه خود از سبزیجات، میوه های تازه و دانه های کامل بیشتر استفاده کنند و در عوض انواع گوشت های قرمز (گوشت گاو، گوشت بره)، گوشت های فرآوری شده (انواع سوسیس و کالباس و…) و شیرینی جات را کمتر در رژیم غذایی خود بگنجانند .

رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند تا وزن نرمالی داشته باشید. اضافه وزن و چاقی خطر ابتلا به سرطان سینه را در خانم ها افزایش می دهد. البته آنچه که کمتر ثابت شده است ارتباط بین خطر ابتلا به سرطان سینه و مصرف انوع مواد غذایی است.

بسیاری از مطالعات درباره مواد غذایی و خطر ابتلا به سرطان پستان نتایج مختلفی را به دست آورده اند ، اما هیچ پاسخ روشنی در این زمینه موجود نیست. در این مقاله قصد داریم تاثیر یا عدم تاثیر مصرف تعدادی از مواد غذایی و مکمل های ویتامینی را بر سرطان سینه بررسی کنیم .

چربی ها و سرطان پستانبسیاری از مطالعات نشان داده اند که سرطان سینه در کشورهایی که رژیم غذایی معمولی کم چربی دارند و در رژیم غذایی خود از چربی های اشباع نشده و چربی های اشباع کمتری استفاده می کنند ، کمتر است . اما بیشتر مطالعاتی که در مورد میزان مصرف چربی های خوراکی زنان در ایالات متحده بررسی شده ، ارتباطی بین میزان مصرف چربی در رژیم غذایی و افزایش خطر سرطان پستان مشاهده نکردند .

این امر می تواند به این دلیل باشد که در زنان کشورهایی که سرطان پستان کمتر رایج است ، اختلافات دیگری غیر از مصرف کمتر چربی نیز وجود دارد . این تفاوتها ممکن است شامل میزان فعالیت بدنی ، نوع تغذیه و عوامل ژنتیکی نیز باشد .

خطرات سرطان سینه

مکمل های ویتامینی و سرطان پستانتا کنون هیچ مطالعه ای نشان نداده است که مصرف ویتامین ها می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. مکمل های غذایی مانند داروها در ایالات متحده تحت نظارت FDA نیستند – یعنی لازم نیست که قبل از فروختن آنها موثر بودن ( یا حتی ایمن بودن آنها ) اثبات شوند ؛ در واقع تا زمانی که شکایتی از آنها نشود به آنها اجازه داده می شود موارد مورد نظر خود را برای استفاده از مکمل ها در محصولاتشان ادعا کنند .

بنابراین غذا بهترین منبع برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی است و اگر قرار است از مکمل های ویتامینی استفاده کنید یا در مورد شروع مصرف آن فکر می کنید ، بهتر است حتما قبلش با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید .

سویا و سرطان پستانسویا حاوی ترکیباتی موسوم به ایزوفلاون ها است . ایزوفلاون ها می توانند مانند استروژن در بدن عمل کنند و به محافظت در برابر سرطان های وابسته به هورمون کمک کنند .

شواهد رو به رشدی وجود دارد که خوردن غذاهای سنتی مانند توفو ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه ، پروستات و یا اندومتری ( رحم ) را کاهش دهد و شواهدی وجود دارد که احتمال ابتلا به برخی سرطان های دیگر را نیز کاهش می دهد .

به نظر می رسد وجود هورمون گیاهی « ایزوفلاون » در دانه سویا موجب پیشگیری از سرطان سینه در زنان می شود به شکلی که مشاهده شده احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنانی که روزانه از غذاهای تهیه شده از سویا استفاده می کنند و بدین طریق حدود ۲۵ میلی گرم « ایزوفلاون » جذب بدنشان می شود ، نسبت به زنانی که از این نوع غذا ها استفاده نمی کنند، حدود ۵۴ درصد کمتر است.

لبنیات و سرطان سینهبرخی مطالعات اولیه نگرانی هایی را در مورد مصرف شیر دوشیده شده از گاوهای درمان شده با هورمون ها مطرح کرد .

بر اساس این مطالعات مصرف این نوع شیرها می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان یا سایر انواع سرطان را افزایش دهد. اما مطالعات بعدی این موضوع را تائید نکردند و همچنان اتفاق نظری در این مورد وجود ندارد .

تاثیر غذا در بهبودی سرطان سینه

شکر و سرطان سینهشاید شما هم شنیده باشید که : ” شکر سرطان تولید می کند ” اما حقیقت این است که شکر پیشرفت سرطان را سریعتر نمی کند. تمام سلول ها ، از جمله سلول های سرطانی ، به قند خون (گلوکز) برای تامین انرژی خود نیاز دارند .

اما دادن قند بیشتر به سلول های سرطانی باعث نمی شود که آنها رشد سریع تری داشته باشند و بالعکس کاهش دریافت شکر ، باعث توقف رشد سلول های سرطانی نمی شود . با این حال، خوردن مقدار زیادی قند ، از جمله دسرها و نوشیدنی های شیرین و سرشار از شکر می تواند منجر به افزایش وزن شود ، که این اضافه وزن و چاقی ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

https://zistonline.com/vdcbg9bz.rhbwwpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما