تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 78957
زیست آنلاین: نروژ همچنان رهبری راه را در تولید ماشین های نسل جدید EV، بر عهده گرفته است، داده های جدید نشان می دهد که کشور اسکاندیناوی بیشترین آمار فروش ماشین های الکتریکی را در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.
فروش بی سابقه ماشین های الکتریکی نروژ
به گزارش زیست آنلاین، نروژ همچنان رهبری راه را در تولید ماشین های نسل جدید EV، بر عهده گرفته است، داده های جدید نشان می دهد که کشور اسکاندیناوی بیشترین آمار فروش ماشین های الکتریکی را در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.
طبق نظر شورای مشاوره نروژ (OFV)، از تعداد ۱۰،۶۲۰ خودرو جدید مسافری ثبت شده در نروژ، تقریبا نیمی از آنها برقی بودند.

yvind Solberg Thorsen، مدیر OFV می گوید: "بازار خودرو در ماه سپتامبر از فروش ویژه ای برخوردار بود، سوابق جدید نروژ یک رکورد جهانی جدید برای فروش ماشین های الکتریکی ثبت کرد."
برای اولین بار در تاریخ، اتومبیل های الکتریکی تقریبا نیمی از فروش اتومبیل های مسافری را در بر داشتند.

سهم بازار در فروش خودروهای الکتریکی جدید ۴۵.۳ درصد و واردات ماشین های الکتریکی تقریبا ۴۷.۷ درصد بود.

"چنین جذب وسیعی از خودروهای الکتریکی موجب کاهش انتشار CO۲ خواهد شد.  در نروژ به طور معمول  متوسط میزان انتشار CO۲ ماه به ماه کاهش می یابد.
یکی از دلایل رکورد، معرفی روش های جدید به منظورکاهش مصرف سوخت و انتشار CO۲ است.

او می گوید: "این روشهای  جدید به معنای مصرف بیشتر و انتشار CO۲ است و به این ترتیب مستلزم آن است که مالیات بر بیشتر اتومبیل های سواری با موتورهای احتراق داخلی، از جمله هیبریدی قابل شارژ افزایش یابد."

سال گذشته  متوسط تولید گازهای گلخانه ای برای همه اتومبیل های جدید ثبت شده و مقایسه ی میزان انتشار CO۲ نشان داد، این میزان معادل  ۵۵g / km بود که  نسبت به سپتامبر ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۶  g / km کاهش داشت.
به طور کلی از ۱۰،۶۲۰ اتومبیل مسافری فروخته شده، ۴۸۱۰ اتومبیل جدید مسافر بری با انتشار صفر ثبت شد، ۹۵۴ بیش از ۱۲ ماه قبل ثبت شده و میزان انتشار آن ها  در حدود ۲۸.۶ درصد بود. و تنها هشت اتومبیل جدید ثبت شده در ماه سپتامبر خودروهای هیدروژنی بود، بقیه اتومبیل های الکتریکی بودند.
نکته قابل توجه این است که در حالی که ثبت نام خودروهای تمام الکتریکی و هیدروژنی افزایش یافته است، تولید خودرو هیبریدی با  با کاهش ۳۴.۴٪. مواجه بوده است.
نروژ چندین سال است که شهرت خود را به عنوان رهبر فروش وسایل نقلیه الکتریکی حفظ کرده است و اولین رکورد خود را  در سال ۲۰۱۱ به ثبت رسانیده است.

خودرو الکتریکی

فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۴ بالا بود اما بعد از کاهش بیشتر مالیات برای PHEVs به بیش از سهم ۶۰ درصدی در بازار رسید.

تحلیلگران انتظار داشتند که پس از فروش در سال ۲۰۱۵، بهای سهم بازار BEV کاهش یابد، اما به نظر می رسد این بهبود از انتظارات بی نظیری برخوردار است.
علاقه به خرید و فروش تمام الکتریکی قطعا در حال افزایش است، این موضوع توسط خودروسازان مانند Hyundai کره جنوبی تایید شده است. به طوری که آن ها دیگر قادر به پاسخگویی به تقاضا ها نیستند.

بیشتر بخوانید: ایران تا ۳ سال آینده خودرو برقی تولید می‌کند

هنگامی که هیوندا اعلام کرد قیمت گذاری برای CUV الکتریکی Kona در ماه ژوئن ۲۰۱۸، صورت خواهد گرفت، بلافاصله ۲۰،۰۰۰ سفارش را دریافت کردند و پس از گذشت تنها دو هفته امکان دریافت سفارش از سوی این شرکت به دلیل تقاصاهای بیشمار خرید بسته شد.

نروژ در حال حاضر می تواند یک رقیب جدی در نقاط فروش EV در اسکاندیناوی داشته باشد، در حالیکه دانمارک اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ برنامه ای برای برقی سازی همه خودروهای خود در نظر گرفته است./ منبع: thedriven

https://zistonline.com/vdcfe1de.w6dctagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما