تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 78898
وزیر برق سوریه در نشست با صنعتگران بخش برق از شرکت‌های فعال ایرانی در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی یا بادی دعوت کرد تا در کشور سوریه سرمایه‌گذاری کنند و برق تولیدی را به وزارت برق آن کشور بفروشند.
دعوت سوریه  در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر
به‌گزارش زیست آنلاین، وزیر برق کشور سوریه گفت: به رغم تحریم‌های موجود و جنگ اقتصادی در ایران، پیشرفت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف برق از جمله تولید و انتقال حاصل شده؛ تا جایی که این کشور را در ردیف کشور‌های برتر جهان قرار داده است.
 
"زهیر خربوطلی" در جمع نمایندگان شرکت‌های عضو سندیکای برق ایران افزود: به عنوان یک متخصص در وزارت برق کشور سوریه شاهد این هستم که اکثر قرارداد‌ها با شرکت‌های ایرانی است.

وی خواستار برقراری ارتباط مستقیم شرکت‌های خصوصی ایرانی درخصوص فعالیت‌های تخصصی و کاری با وزارت برق سوریه شد و ادامه داد: صادقانه اعلام می‌کنم که تمایل دارم تمامی پروژه‌های برقی کشور سوریه توسط شرکت‌های ایرانی اجرا شود.

خربوطلی همچنین از شرکت‌های فعال ایرانی در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی یا بادی دعوت کرد تا در کشور سوریه سرمایه‌گذاری کنند و برق تولیدی را به وزارت برق آن کشور بفروشند.

وزیر برق کشور سوریه تصریح کرد: دولت سوریه در زمینه فروش برق به این کشور مقررات و قوانین تشویق کننده و ویژه‌ای را وضع کرده است.

وی افزود: در جریان حملات ناجوانمردانه تروریست‌های تکفیری به کشور سوریه، بیش از ۵۰ درصد شبکه برق این کشور آسیب جدی دیده و ما درصددیم که بتوانیم با کمک شرکت‌های خصوصی ایرانی بخش‌های آسیب‌دیده را بازسازی کرده تا خدمات‌رسانی به مردم سوریه همچون گذشته از سر گرفته شود.

دولت سوریه، واردات از ایران را معاف از مالیات اعلام کرده است"عدنان محمود" سفیر کشور سوریه در تهران نیز سفر وزیر برق این کشور به جمهوری اسلامی ایران را هم‌راستا با دیدگاه‌های راهبردی دولت سوریه به منظور بازسازی صنعت برق این کشور عنوان کرد و گفت: سفارت سوریه در تهران تمهیداتی برای ارتباط‌گیری مستقیم شرکت‌های ایرانی با وزارت برق سوریه در نظر گرفته است.

وی از مصوبه اخیر دولت سوریه مبنی بر معاف کردن هرگونه مالیات و عوارض واردات از جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: امیدواریم خط دوم اعتباری نیز برای تامین نیازمندی‌های سوریه در زمینه تامین قطعات و مواد اولیه در بخش‌های مختلف اجرایی شود.

در پایان، شرکت‌های عضو سندیکای برق ایرانی حاضر در نشست، آمادگی خود را به منظور بازسازی زیرساخت‌های برق کشور سوریه اعلام کردند.

انرژی تجدید پذیر

آمادگی ایران برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سوریهبه‌گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان در تاریخ ۱۰ مهر ماه امسال (۹۷) در نشست با زهیر خربوطلی، وزیر برق سوریه با بیان این مطلب افزود: در شرایط فعلی کشور سوریه که نیاز شدید و وسیعی به بازسازی و توسعه دارد، کشور‌ها و شرکت‌های زیادی علاقه‌مند به مشارکت در اجرای پروژه‌های بخش تولید، توزیع و انتقال برق هستند.

وی ادامه داد: طبیعتا این شرکت‌ها می‌بایست علاوه بر دانش، تخصص و تجربه و به ویژه عملکرد مناسب در اجرای پروژه‌های پیشین خود، ضمانت نامه‌های مبنی بر حس اجرای کار به کارفرمای خود ارائه بدهند.

وزیر نیرو گفت: از ناحیه کشور ایران و شرکت‌های آن علاوه بر جنبه‌های فنی و پروتکلی مهم‌ترین ضمانت نامه برای حسن اجرای کار در پروژه‌های مربوط به توسعه و بازسازی سوریه مربوط به فداکاری و رشادت‌های وسیعی است که مردم کشور ما هر زمانی که لازم بوده خون و حیات خود را در دفاع از حرمین نثار کرده‌اند.

اردکانیان تاکید کرد: این تضمین بالا در کنار ظرفیت‌های فنی و تخصصی نقطه تعیین کننده در واجد شرایط بودن ظرفیت‌های ایران در امر بازسازی سوریه است. امیدواریم هر چه زودتر پیش‌نویس همکاری‌های اقتصادی راهبردی و بلندمدت میان دو کشور نهایی شود و شاهد عملیاتی شدن خط اعتباری دوم میان ایران و سوریه باشیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر گروه مپنا که در حال حاضر فعالیت‌های بسیار زیادی در سوریه داشته و خواهد داشت مجموعه‌های همچون صانیر، ایران ترانسفو و سایر بخش‌های خصوصی ایران به ویژه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر علاقه‌مند به حضور فعال در برنامه‌های تامین انرژی سوریه هستند.

وزیر نیرو با اعلام آمادگی جدی ایران برای کمک به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور سوریه، گفت: با توجه دولت و مجلس مکلف شده‌ایم تا سه سال آینده ظرفیت نصب شده انرژی‌های پاک ایران را به چهار هزار مگاوات برسانیم. شرکت‌های ایرانی متعددی در بخش اجرای این واحد‌ها فعال هستند که امیدواریم در جریان این سفر مقدمات اجرای طرح‌های مربوط به این بخش در سوریه فراهم شود.

اردکانیان با تاکید بر اینکه شروع همکاری‌های دو کشور در حوزه انواع انرژی‌های تجدیدپذیر اتفاق بسیار بزرگی است، عنوان کرد: هر چند ظرفیت فعلی اجرای نیروگاه‌های تجدیدپذیر ما در سوریه حدود ۵۰ مگاوات است، ولی با توجه به موقعیت جغرافیایی سوریه این عرصه در آینده می‌تواند امتیازات زیادی را به همراه داشته باشد تا مردم سوریه بتوانند از جنبه‌های مثبت انرژی‌های پاک بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های بزرگ‌تر منتظر امضای موافقت‌نامه راهبردی میان دو کشور هستیم که امیدواریم در فصل بازسازی سوریه نیز برگ زرین و روشنی در کارنامه همکاری‌های دو دولت و ملت ایران و سوریه رقم بخورد.

https://zistonline.com/vdcjooea.uqeohzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما