تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب : 74276
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو گفت: بدمصرفی در طی سالیان اخیر وارد سبک زندگی ما شده و بایستی در روند مصرف آب و برق تجدیدنظر اساسی داشته باشیم.
باید در روند مصرف آب و برق تجدیدنظر اساسی داشته باشیم
به گزارش زیست آنلاین، صدیقه ببران در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، الکترونیک، تجهیزات و صنایع وابسته مشهد  با تاکید بر اینکه کاهش بی‌سابقه بارندگی‌ها بخش قابل توجهی از توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را کاهش داده است، گفت: در این بین آب مورد نیاز برای نیروگاه‌های حرارتی هم به میزان کافی تامین نشده است و در نتیجه به همان میزان تولید انرژی در این حوزه نیز کاهش یافته است.

وی ضمن عذرخواهی از مردم بابت خاموشی‌های برق چند روز اخیر در کشور، تصریح کرد: شرایط تابستان امسال بسیار متفاوت است و در طی دو هفته آینده که با افزایش دما مواجه هستیم امیدواریم با یک عزم و مشارکت ملی و مدیریت مصرف از سوی مردم بتوانیم روز‌های گرم پیش رو با مشکلات کمتری سپری کنیم.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: تنها با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی می‌توانیم تابستان امسال را بدون خاموشی و مشکل سپری کنیم.

ببران با تاکید بر اینکه در اواخر هفته گذشته پیک مصرف برق به عدد بی‌سابقه ۵۷ هزار مگاوات رسیده است، ادامه داد: در طی هفته گذشته رکورد مصرف برق برای سومین بار در تابستان امسال شکسته شد و به عدد بی‌سابقه ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات رسید که این مسئله حکایت از عدم مدیریت مصرف در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار مگاوات پیک مصرف مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از سیستم‌های سرمایشی یاد شده نیز مربوط به ادارات دولتی است و تغییر ساعات کار ادارات موجب شده تا سقف دو هزار مگاوات کاهش مصرف برق در زمان پیک به وجود آید.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در زمینه استفاده از آب و برق جامعه بدمصرفی هستیم، عنوان کرد: بدمصرفی در طی سالیان اخیر وارد سبک زندگی ما شده است و بایستی در زمینه مصرف این دو منبع مهم و حیاتی تجدیدنظر اساسی کرده و تمهیداتی جدی را برای مدیریت مصرف در دستور کار قرار دهیم.

ببران در بخش دیگری از سخنان خود برپایی نمایشگاه بین‌المللی برق، الکترونیک، تجهیزات و صنایع وابسته را مفید و مهم دانست و افزود: برپایی چنین رویداد بین‌المللی در توسعه کشور موثر خواهد بود و موجب رشد مبادلات بین بخش خصوصی و دولتی، معرفی مراکز خصوصی به بخش‌های دولتی و حتی معرفی توان داخلی بخش خصوصی به شرکت‌های خارج از کشور می‌شود./ منبع:  برق نیوز

https://zistonline.com/vdcfv0de.w6djeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما