تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 74041
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان از آبرسانی به ۳۸۰ روستا از مجموع ۴ هزار و ۱۰۰ روستا در سطح استان خبر داد.
آبرسانی ۳۸۰ روستا در خوزستان
به‌گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، درویشعلی کریمی اظهار داشت: غیر از این روستاها که با تانکر آبرسانی می‌شوند مابقی از طریق چشمه، چاه‌های عمیق، آب لوله‌کشی و آب های جاری آبرسانی می‌شوند.

وی افزود: به تبع خشکسالی که در کشور اتفاق افتاده آب شهری و روستایی دچار بحران شدید شده است و این بحران مختص امروز و دیروز نیست بلکه ۱۰ تا ۱۵ سال است که کشور وارد دوره خشکسالی ۳۰ ساله شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی تصریح کرد: ظرف ۲ سال گذشته بحران خشکسالی تشدید شده و بیشتر خودش را نشان داده است که آثار خشکسالی در کاهش دبی رودخانه‌ها و چاه‌ها به ویژه در شهرهای پایین دست و جنوبی استان مثل آبادان و خرمشهر بیشتر به چشم می آید.

وی افزود: در شهرهای شمالی مثل باغملک و شمال شرق بهبهان نیز با مشکل کاهش آب مواجه شده‌ایم مثلا در منطقه بید بلند بهبهان چهار حلقه چاه، در اندیمشک ۲ حلقه چاه و در باغملک سه حلقه چاه خشک شده است.

کریمی تصریح کرد: در دوره بسیار بحرانی خشکسالی قرار داریم و تمهیدات لازم برای آن را پیش بینی کرده بودیم چراکه هر سال که جلوتر می‌رویم بحران بیشتر می‌شود لذا تمهیداتی برای چاه‌های جایگرین، ترمیم چشمه‌ها، افزایش تانکرهای آبرسانی، بهبود وضعیت موجود و... در سطح استان برای جلوگیری از بحران انجام داده ایم.

وی بیان کرد: ادعا نمی‌کنیم مشکلی در سطح روستاها وجود ندارد البته که روستاهای استان با مشکلاتی در حوزه آبرسانی رو به رو هستند اما به رغم کار زیادی که انجام می شود، باز هم افزایش جمعیت در برخی نقاط و افزیش تقاضای بیشتر برای آب موجب ایجاد مشکلات جدید تر می شود.

                                            

EC آب در روستاهای خرمشهر و آبادان به ۱۹ هزار میکروموس رسیدمدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان بیان کرد: البته مشکل آب در روستاهای آبادان و خرمشهر همچنان بحرانی است و در مقطع این ۲ شهرستان EC آب به ۱۹ هزار میکروموس رسیده اما در دیگر روستاهای استان بحران آب نداریم.

وی توضیح داد: با افزایش دبی رودخانه و باز کردن دریچه‌های سد و ایجاد سد در بهمنشیر برای جلوگیری از هدر رفت آب شیرین به دریا به نظر می‌رسد در روزهای آینده EC آب پایین می‌آید و توزیع آب در شهر و رستا به روال عادی برمی‌گردد.

به گزارش ایرنا سه شنبه هفته گذشته اداره آبفای آبادان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد شوری رودخانه بهمنشیر به حد آب دریا رسیده و برداشت آب از این رودخانه متوقف شده برای همین آب در آبادان سهمیه بندی شد.

شهرستان های آبادان و خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل شوری بیش از حد آب رودخانه بهمنشیر- منبع اصلی تامین آب آشامیدنی این منطقه - با مشکلات زیادی روبه رو شده اند.

برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcfyxde.w6djjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما