تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب : 73973
زیست آنلاین: در حاشیه نشست سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر که با همکاري مشترک ایران و ایتالیا برگزار شد، زیست آنلاین طی گفت و گو با اقاي توني كرراديني، قائم مقام بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران، به بررسی شرایط و مسائل همکاري دو کشور حوزه انرژی های تجدیدپذیر پرداخت.
ایتالیا خواهان حفظ سهم خود در توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران است
قائم مقام بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران در پاسخ به سوال خبرنگار زیست آنلاین در مورد هدف از برگزاری این نشست بیان کرد: سفارت ایتالیا براي فراهم کردن بستر و امکان تجارت بین شرکت های ایتالیا و ایرانی و انتقال تکنولوژي ها و محصولات شرکت هاي ايتاليايي اقداماتي را در دستور کار دارد. با توجه به بررسي هاي انجام شده، حوزه انرژی های تجدیدپذیر حوزه‌اي نو و با ظرفيت مناسب براي توسعه تشخيص داده شد و نشست حاضر بر همین اساس و با هدف ارائه پتانسیل شرکتهای ایتالیایی را در خصوص ارائه محصولات و خدمات به ایرانی ها برگزار شد. در اين نشست تاکيد بر حضور شرکتهای ایتالیایی بوده که قبلا هیچ آشنایی با ایران نداشتند تا با شرایط ایران آشنایی پیدا کنند. هدف اين است که تجارت در اين حوزه را با ایران شروع کنیم و تعميق دهيم. این حوزه نیاز به تجهیزات زیادی دارند و شرکتهای ایتالیایی می توانند این تجهیزات را تهیه کنند. از این رو این صنعت می تواند گزینه خوبی برای شرکت‌های ایتالیایی باشد. 
اقاي توني كرراديني در مورد امکان تامین منابع مالی و جذب سرمايه گذاري مالي برای پروژه های انرژی تجدیدپذیر توسط شرکت‌های ایتالیایی افزود:  طبیعی است وقتی شرکتهای ایتالیایی ارائه خدمات خود را شروع کنند، با توجه به روابط مالی که بین ایران و ایتالیا وجود دارد و بیمه ای که توسط شرکت ساچه ارائه می شود امکان سرمایه گذاری هم فراهم خواهد شد. اين شرايط الان فراهم نيست اما هم در تلاش براي فراهم کردن این شرایط هستیم. 


قائم مقام بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران در پاسخ به سوال خبرنگار زیست آنلاین درباره شرایط تضامین مورد نیاز برای شرکتهای ایتالیایی برای سرمایه گذاری در بازار انرژی های تجدید پذیر ایران، اظهار داشت: فعلاً همان تضامینی که وجود دارد مانند PPA و شرکتها هم بیش از آن درخواست نکردند ولی چنانچه شرکت‌های ایتالیایی بررسی کنند که نیاز به ضمانت‌های دیگری دارند سفارت ایتالیا در ایران باید در این موارد با دولت ایران بحث و گفت و گو کند. اما در این لحظه که ما با هم صحبت می کنیم همان PPA  مدنظر است. 


آقاي توني كرراديني اضافه کرد: مسئله تغییرات نرخ ارز مسئله ای است که باید به آن توجه کرد. البته مذاکراتی فی مابین شرکتهاي ايراني و ايتاليايي در مورد این مسائل حتما وجود خواهد داشت.

دولت ایران و شرکت ساتبا تلاش می کنند این شرایط را فراهم کنند تا بتوانیم در این خصوص مسائل مرتفع و به توافق برسیم.
نکته بعدی که تاکيد است که مدنظر قرار گيرد پتانسیل خوب شرکتهای ایتالیایی در خصوص نیروگاه های برقآبی مي باشد. از این ظرفيت بيشتر می توان در ایران استفاده کرد. اما امروز در این نشست در مورد آن صحبت نشد. می دانیم که نیروگاه های برقآبی زیر ۱۰ مگاوات در ایران خرید تضمینی دارند. در عین حال خبر داریم که رقم خرید تضمینی این نیروگاه ها پایین است و بالا رفتن قیمت خرید تضمینی آن می تواند به ورود تکنولوژی و جذب سرمایه گذاری کمک کند. 


در نهایت اقاي توني كرراديني، قائم مقام بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران با تاکید بر این نکته که توافق بین شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی بر اساس مدلهای مالی و تجاری صورت می‌گیرد، بیان کرد: این مدلها هستند که تعیین خواهند کرد که شرکت های ایتالیایی وارد بازار انرژی‌های تجدیدپذیر ایران وارد خواهند شد یا نه. مسائل پشتیبانی و تضامین مورد نیاز هم در مرحله بعدي مهم هستند.

https://zistonline.com/vdcip3ay.t1apy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما