تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 73971
این ادغام که بر اساس تجارب جهانی شکل گرفت، نتایج بسیار مثبتی نیز طی سال های اجرای این قانون در کشور داشت.
نتایج بسیار مناسب ادغام وظایف بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی
به گزارش زیست آنلاین، احمد علی کیخا رئیس جدید کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه تفکیک وزارتخانه ها گفت: این لایحه به کاهش مشکلات کشور و کشاورزان کمکی نخواهد کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری نمایندگان دوره هشتم مجلس برای ادغام وزارتخانه ها تصریح کرد: در آن دوره نمایندگان مجلس به دنبال یکپارچه سازی مدیریت بخش تولید و تجارت بودند.

وی گفت: با ادغام وظایف بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی، مدیریت تولید و بازار این محصولات در اختیار وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی قرار گرفت.

نتایج بسیار مناسب ادغام وظایف بازرگانی در وزارتخانه های تولیدیکیخا ادامه داد: این ادغام که بر اساس تجارب جهانی شکل گرفت، نتایج بسیار مثبتی نیز طی سال های اجرای این قانون در کشور داشت.

وی افزود: افزایش تولید محصولات کشاورزی، خودکفایی در تولید محصولات اساسی و کاهش تراز منفی بازرگانی از جمله نتایج مثبت اجرای این ادغام بود که باید مورد توجه تصمیم گیرندگان قرار بگیرد.

کیخا با اشاره به مطرح شدن احتمالی این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری گفت: همه ی نمایندگان باید تصمیمی در این مورد اتخاذ نمایند تا کمترین هزینه به کشور و کشاورزان و تولید داخلی وارد شود.

زیان توامان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با احیای مجدد وزارت بازرگانیاین نماینده مجلس با اشاره به بررسی این لایحه در کمیسیون کشاورزی گفت: این لایحه در کمیسیون مطرح شد و اکثریت اعضای این کمیسیون با این لایحه مخالفت کردند.

نماینده مردم زابل در مجلس ادامه داد: در صورت تفکیک بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، شاهد دوگانگی تصمیم بازرگانی در کشور خواهیم شد و این موضوع به زیان تولیدکنندگان داخلی می شود./ منبع: مقاومتی نیوز

https://zistonline.com/vdcgqy9u.ak9wu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما