تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب : 73968
خودروساز آلمانی فولکس واگن از سوی مقامات آلمان به پرداخت جریمه یک میلیارد یورویی محکوم شد. این خودروساز بزرگ در یک سال اخیر، به دلیل تقلب در انتشار آلاینده ها، بارها با جریمه های سنگین مواجه شده است. به گفته کارشناسان اعمال این جریمه‌ها می‌تواند سودآوری فولکس‌واگن در سال‌جاری را تحت‌تاثیر قرار دهد.
 فولکس واگن به دلیل تقلب در انتشار آلاینده جریمه شد
به گزارش زیست آنلاین، گروه خودروسازی فولکس واگن از سوی مقامات آلمان به پرداخت جریمه یک میلیارد یورویی محکوم شد. این یکی از سنگین ترین جریمه هایی است که مقامات آلمانی به یک شرکت تحمیل می کنند.

جریمه ۴.۳ میلیارد دلاری فولکس واگنپیش از این در سال ۲۰۱۷ دادگاهی در آمریکا فولکس واگن را به پرداخت جریمه ای به مبلغ ۴.۳ میلیارد دلار محکوم کرده بود. جریمه این خودروساز آلمانی ناشی از نصب نرم افزاری غیر قانونی در موتورهای دیزلی برای تقلب در آزمون های آلایندگی ایالت متحده آمریکا بوده است.

پس از بررسی های دقیق، گروه خودروساز فولکس واگن این جریمه را قبول کرد و درخواست تجدید نظر برای حکم دادگاه را ارسال نکرد. در واقع این خودروساز مسئولیت تقلب در مورد خودروهای دیزلی را بر عهده گرفت.

جریمه  ۷۷۴ هزار دستگاه خودرو در اروپا به دلیل انتشار گازهای آلایندهجریمه خودروسازان آلمانی به دلیل انتشار گازهای آلاینده آخرین اقدامی است که می توان در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای انجام داد. بدین منظور دولت آلمان روز دوشنبه هفته گذشته به دیگر خودروساز آلمانی دایملر دستور داد تا حدود ۲۴ هزار دستگاه خودرو که دارای دستگاه انتشار کنترل غیر قانونی هستند را از خط تولید خود خارج نماید. لازم به ذکر است در حال حاضر حدود ۷۷۴ هزار دستگاه خودرو در اروپا دارای استانداردهای آلایندگی نیستند.

کاهش سودآوری فولکس واگن با اعمال جریمه های آلایندگیاین خودروساز در سال گذشته میلادی اعلام کرده بود با صرف هزینه ۲۵.۸ میلیارد یورویی (معادل ۳۰ میلیارد دلار) زیان‌های ناشی از تخلف آلایندگی را جبران خواهد کرد، ‌اما جریمه یک میلیارد یورویی در این برآورد در نظر گرفته نشده بود.

دادگاه‌هایی در شهرهای مختلف آلمان همچنان پرونده تخلف آلایندگی را در دست بررسی دارند و ممکن است این خودروساز به پرداخت جریمه‌های بیشتری محکوم شود. به گفته کارشناسان اعمال این جریمه‌ها می‌تواند سودآوری فولکس‌واگن در  سال‌جاری را تحت‌تاثیر قرار دهد./ منبع: مقاومتی نیوز

https://zistonline.com/vdcc4oqm.2bq1e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما