تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 69619
زیست آنلابن: عمر مفید پنل های خورشیدی، حدود ۲۵ تا ۳۰ سال است و بدین معنی است که برخی از پنل های نصب شده در پایان رونق فعلی به پایان عمر خود نزدیک می شوند.
بعد از عمر مفید پنل های خورشیدی چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد
به گزارش زیست آنلاین، از اوایل دهه ۲۰۰۰، تعداد پنل های خورشیدی که در سراسر جهان نصب شده اند، در حال افزایش است و انتظار می رود که این افزایش برای چندین دهه ادامه پیدا کند. 
در اواخر سال ۲۰۱۵، حدود ۲۲۲ گیگاوات انرژی خورشیدی در سراسر جهان نصب شده است. براساس گزارش اخیر از آژانس بین المللی انرژی تجدید پذیر، این تعداد تا سال ۲۰۵۰ می تواند به ۴۵۰۰ گیگاوات برسد. اما پنل های خورشیدی که این قدرت را تولید می کنند برای همیشه باقی نمی مانند.
در واقع عمر مفید آن ها حدود ۲۵ تا ۳۰ سال است و بدین معنی است که برخی از پنل های نصب شده در پایان رونق فعلی به پایان عمر خود نزدیک می شوند.

باید هرچه سریعتر به سمت مسئله مدیریت زباله حرکت کنیم هر سال، بیشتر از ماژول های فتوولتائیک شیشه ای و فلزی استفاده می شود که به زودی تعداد آن ها به سرعت افزایش خواهد یافت و پس از آن، ده ها میلیون تن مواد بازنشسته خواهند شد.
Garvin Heath، یک دانشمند ارشد در آزمایشگاه ملی انرژی تجدید پذیر و یک متخصص انرژی خورشیدی، گفت: "این  مساله  خیلی دور نیست  و ما باید هرچه سریعتر به سمت مسئله مدیریت زباله حرکت کنیم."

طول عمر پنل های خورشیدی

راه حل بازیافت بسیاری از راه حل ها به دنبال بازیافت است. اما توانایی اداره ساخت ماژول های PV هنوز کافی نیست.
او افزود: " خوشبختانه برخی زیرساخت ها در این خصوص  وجود دارد اما بخشی از مشکل این است که پنل های خورشیدی برای بازیافت پیچیده است. آنها از مواد خطرناک، سنگین و با چسب و مهر و موم  بسیار سخت ساخته شده اند که این مساله  جدا کردن آن ها را چالش برانگیز کرده است.
Mark Robards ، مدیر پروژه های ویژه ECS Refining،) یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدی در اروپا (، گفت: "طول عمر این پنل ها، نحوه قرار دادن آنها و چگونگی ساخت آنها به طور ذاتی دشوار است.

بیشتر بخوانید: بهینه ترین پنل خورشیدی دنیا

پنلها به وسیله ابزار مکانیکی پاره می شوند و از اسید برای جدا کردن سیلیکون بلورین، مواد نیمه هادی که توسط اکثر تولید کنندگان فتوولتائیک به کار می برند، استفاده می شود. سیستم های گرمایشی نیز برای سوزاندن چسب ها که آنها را به آرماتورهای خود متصل می کنند، استفاده می شود و سیستم های هیدروالکتریک اسیدی برای جداسازی فلزات گرانبها استفاده می شود.
بنابراین ارزش مبنای کالای اولیه کاهش می یابد. » Mark Robards همچنین اظهار دارد: ارزش بسیار پایینی که بازیافت کننده می تواند استخراج کند، انگیزه را برای بازیافت بسیار کمتر خواهد کرد.
اما با وجود تمام این چالش ها، ECS ظرفیت بازیافت فتوولتائیک را افزایش داده است.

طول عمر پنل خورشیدی چقدر است؟شرکت کیوسرا پس از آزمودن یک سولار پنل به این نتیجه رسید که این پنل هنوز ۹۰درصد عملکرد اولیه ی خود را دارد.
بسیاری از افراد معتقدند که طول عمر سلولهای خورشیدی ۲۵ سال است، در حالیکه برخی مدلهای قدیمی بیش از این نیز عمر کرده اند. 

به گزارش برق نیوز، شرکت کیوسرا پس از آزمودن یک سولار پنل ۳۰ به این نتیجه رسید که این پنل هنوز ۹۰درصد عملکرد اولیه ی خود را دارد./ منبع: greenbiz

https://zistonline.com/vdcaoini.49no615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما