تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 69289
امسال با مشکلاتی به دلیل کمبود بارش‌ها مواجه هستیم و لازم است تا کشاورزان را به کشت محصولاتی با نیاز کمتر به آب ترغیب کنیم و در این راه فکر، همراهی همه دستگاه‌ها و همدلی در شرایط بحرانی ضروری است.
ترغیب کشاورزان به کشت محصولاتی با نیاز کمتر به آب
به گزارش زیست آنلاین، محمدحسین مقیمی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان تهران با تقدیر از اقدامات دستگاه‌های استان در تنظیم بازارشب عید گفت: تنظیم بازار در ایام پایانی سال گذشته در شرایطی انجام شد که تعداد زیادی از تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ با مشکل آنفولانزا مواجه بودند اما در سطح کشور و استان تهران با برنامه ریزی صحیح موضوعات مدیریت شد.

وی افزود: سال گذشته با سرما زدگی محصولات میوه در شمال کشور رو به رو شدیم و بخش زیادی از میوه‌ها به بازار نرسید اما همراهی دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی ها موجب شد تا هم میوه خوب در بازار تأمین شد و هم کشاورزان زیان ندیدند.

استاندار تهران  به همراهی خوب و اثرگذار شهرداری با دولت در تأمین و توزیع اقلام تنظیم بازار شب عید نیز  اشاره کرد.

مقیمی گفت: امسال با مشکلاتی به دلیل کمبود بارش ها مواجه هستیم و لازم است  تا کشاورزان را به کشت محصولاتی با نیاز کمتر به آب ترغیب کنیم و در این راه فکر،همراهی همه دستگاه ها و همدلی در شرایط بحرانی ضروری است.

همچنین در  این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش تأمین و توزیع میوه تنظیم بازار در ایام پایانی سال ٩۶ و نوروز ٩٧ از سوی مدیرکل جهادکشاورزی استان ارائه شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه امسال با کمترین میزان ضایعات و هدر رفت میوه در ایام تنظیم بازار شب عید مواجه بودیم عنوان کرد: در تأمین مایحتاج شب عید در اقلام برنج،مرغ و تخم مرغ به خوبی اقدام شد و ٩ هزار تن برنج ذخیره سازی شد که از این میزان با ۴١۵٠ تن برنج نیاز استان تأمین شد و ۶٠٠ تن مرغ گرم ، دو هزار تن مرغ منجمد ، ٣٧٠ تن گوشت گوساله و ٢٨٠٠ تن گوشت گوسفند ذخیره و توزیع شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، ذوالفقاری در ادامه ارائه این گزارش گفت: در ایام پایانی سال ٩۶ و نوروز ٩٧ ، حدود دو هزار تن سیب  تا قیمت ٢٧٠٠ تومان و چهار هزار تن پرتقال تا ١٨٠٠ تومان به قیمت تنظیم بازار در این ایام تأمین و ذخیره سازی شد./ منبع : انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcdnx09.yt0nj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما