تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۲۴
کد مطلب : 69034
زیست آنلاین:  آلودگی میکرو پلاستیک در اقیانوس ها بسیار بیشتر از میزان برآوردی دانشمندان بوده است.
آلودگی میکرو پلاستیک جهان را تهدید می کند
به گزارش زیست آنلاین، در یک مطالعه انجام شده که در رودخانه ای در منچستر انگلستان ثبت شده است، نشان می دهد که آلودگی میکروپلاستی به بالا ترین سطح خود رسیده است و میلیاردها ذره تنها در طول یک سال توانسته اند از رودخانه ها به دریا نفوذ کنند که این آمار حاکی از یک فاجعه جهانی است.
تحقیقات جدید نشان داد تعداد قطعات پلاستیکی کوچک که سهم عظیمی از آلاینده اقیانوس ها هستند، رقمی بسیار بیشتر از محاسبات  را به خود اختصاص داده اند.
تحقیقاتی که در منچستر و از یک رودخانه شروع و منشا گرفته است نشان داد که در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۵ سیلاب های عمده در منطقه بیش از ۴۰ میلیارد قطعه میکرو پلاستیکی به دریا فرو ریخته اند. این امر بیشترین آلودگی میکروپلاستیک را به خود اختصاص داده است .
در واقع افزایش این مقدار گسترده از میکروپلاستی از یک حوضه رودخانه کوچک منجر به افزایش تحقیقات در این حوزه شد و در نهایت نتایج نشان داد  که برآورد پنج تریلیون دلار از تعداد ذرات موجود در اقیانوس ها کم تر از میزان واقعی آن ها می باشد.
میکروپلاستی شامل زباله های پلاستیکی شکسته، الیاف مصنوعی و مهره های موجود در محصولات بهداشت شخصی است.
و علاوه بر اینکه آنها به حیات دریایی آسیب می رسانند، ممکن است موجودات دریایی آنها را به جای غذا اشتباه بگیرند و در این صورت می تواند توسط انسان ها از طریق غذاهای دریایی، آب شیرین یا سایر مواد غذایی نیز مصرف شود البته لازم به ذکر است خطر جدی برای افراد هنوز شناخته نشده است، اما نگرانی هایی وجود دارد که میکروپلاستی ها می توانند مواد شیمیایی سمی را جمع آوری کنند و وارد جریان خون بشوند./ منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcbagb0.rhb9fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما