تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 68984
رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران عنوان کرد؛

مديريت جهادي بايد جهاد براي بهبود زندگي و محيط زيست باشد نه فروش شهر و زندگي

زیست آنلاین: با توجه به نقدهایی که در ماه‌های اخیر نسبت به مدیریت جدید شهری تهران وجود دارد و گفته می‌شود باید روندهاي مديريت جهادي و سيستم‌هاي اجرايي و عملياتي در مديريت جديد بيشتر باشد.با دکتر صدرالدین علیپور؛ رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری در این رابطه گفت‌و‌گو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
مديريت جهادي بايد جهاد براي بهبود زندگي  و محيط زيست باشد نه فروش شهر و زندگي
برنامه‌ های درحال اجرای مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری که از اولویت برخواردارند چیست؟
اولویت‌ های ما همه‌ی اولویت‌ های محیط زیست است. یکی از بحران‌ های اصلی که احتیاج به همکاری همه سازمان‌ ها و نهادها دارد، مسئله آلودگی هوا و مسائلی مانند کاهش ترافیک و گسترش حمل‌ونقل عمومی که نیازمند تأمین بودجه، کیفیت سوخت و کیفیت خودرو از سوی دولت هستند، است، تا در نهایت به کاهش آلودگی هوا منجر شود.
شهر هوشمند هم یکی از دستورالعمل های جدی شهرداری و راهکاری اساسی برای افزایش سرعت و کیفیت خدمات و کاهش ترددها است.
حوزه مدیریت پسماند هم یکی دیگر از حوزه‌ هایی است که در شهرداری به آن توجه ویژه‌ای داریم. ما به روزانه ۹ هزارتن حمل‌ونقل زباله رسیده‌ ایم که رقم نگران‌کننده‌ ای است و برای بهبود آن باید در حوزه آموزش تفکیک از مبدأ تلاش کنیم و بتوانیم حداقل دفع و بیشترین بازیافت را داشته باشیم.
در مورد مسئله ‌کم‌ آبی هم پیگیر اقدامات اجرایی هستیم و کاشت گونه‌ های سازگار با کم‌ آبی، کاهش سطح چمن و استفاده از سیستم آبیاری مکانیزه از برنامه‌ های ما است.
همچنین در بخش انرژی باتوجه به مصرف چهاربرابر جهانی ما باید درخصوص مجوزهایی که در حوزه ساختمان صادر می‌شود بهینه‌ سازی انرژی را در فاکتور های کنترلی‌مان قرار دهیم و در حوزه قوانین مربوط به الزامات استفاده از انرژی‌ های تجدیدپذیر و خورشیدی هم گام‌‌ های موثری برداریم.

نظرتان درباره انتقادهای اخیر و لزوم مدیریت جهادی در مدیریت جدید شهرداری تهران چیست؟
به اعتقاد من، مدیریت عمل‌گرایانه و یا مدیریت جهادی به معنی افزایش ساخت‌وساز، خودرومحورکردن شهر و فروش شهر نیست، بلکه به معنای واقعی کلمه، بالابردن کیفیت زندگی و بهبود وضعیت محیط زیست است و اگر در این حوزه‌ ها بتوانیم کارهای اجرایی کنیم، موفق خواهیم بود و چنین اقدامات عمل‌ گرایانه‌ای نیز در دستورکار ما است. 
  
 

https://zistonline.com/vdceeo8p.jh8vvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما