تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 68470
زیست آنلاین: تحقیقات جدید نشان می دهد که تا پایان قرن، به طور متوسط ۶۰ سانتیمتر به سطح اقیانوس های جهان اضافه خواهد شد.
داده های ماهواره ای خبر از افزایش سطح دریا ها می دهد!
تحقیقات نشان می دهد که سرعت ذوب در قطب جنوب و گرینلند شتاب بی سابقه ای یافته است.داده های ماهواره ای جدید نشان می دهد که به علت ذوب شدن صفحات یخ در گرینلند و قطب جنوب افزایش سطح دریا، به سرعت، در حال افزایش است و با توجه به تحقیقاتی که در روزنامه آکادمی ملی انجام شده است، در اواخر قرن، سطح آب اقیانوس های جهان به طور متوسط ۶۰ سانتی متر (۲ فوت) بالاتر خواهد رفت.

سردبیر این روزنامه، Steve Nerem از دانشگاه کلرادو گفت: افزایش سطح پیش بینی شده برای اقیانوس ها یک برآورد محافظه کارانه است و حتی احتمال دارد این میزان گفته شده بالاتر نیز باشد.

دانشمندان دیگر نیز اظهار داشتند؛ از آنجا که حتی تغییرات کوچک در سطح دریا می تواند منجر به سیل و فرسایش شود، باید هرچه سریع تر در ارائه راه کار های جدی در این زمینه کوشید.

Katy Serafin ، متخصص در بخش سیلاب ساحلی در دانشگاه ایالتی Oregonنیز، بیان کرد: این اتفاق یک هشتار جدی است و با در صورت ادامه این روند پیش رو، خطر سیل به ویژه در جوامع ساحلی رو به افزایش بوده و وضعیت کره زمین، در چند دهه آینده بسیار نگران کننده خواهد بود.

بر طبق آخرین مطالعات انجام شده در این خصوص، افزایش سطح آب اقیانوس ها تحت دو عامل اصلی گرم شدن آب های کره زمین و ذوب شدن ورقه های یخ و یخچال های طبیعی می باشد. در واقع، بخش اعظم این افزایش ۶۰ سانتی متری، در ۲۵ سال گذشته، رخ داده است و در این بین، حدود ۵۵ درصد آن، تحت تاثیر گرم شدن آب های کره زمین بوده و ما بقی نیز به سبب ذوب شدن یخ ها ایجاد شده است.

Stefan Rahmstorf متخصص تغییر اقلیم در موسسه Potsdam واقع در آلمان، گفت: سطح جهانی آب اقیانوسها، تا قرن بیستم (در حدود ۳۰۰۰ سال) پایدار بوده است، اما به دلیل گرمای جهانی ناشی از سوخت های فسیلی، این تغییرات به سرعت در حال افزایش است. / منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdce7e8p.jh8vfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما