تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 67768
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی خواهان حل معضل گرد و غبار استان خوزستان شدند همچنین ۲۰نماینده مجلس درتذکری با انتقال آب خزر مخالفت کردند.
تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتقال آب خزر
به گزارش زیست آنلاین، هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری به رییس‌جمهور گفت: در روزهای گذشته استان خوزستان را خاک و گرد و غبار و باران‌های اسیدی مورد تهاجم قرار داده است و این مردم هر روز نادیده گرفته می شوند.
وی افزود: روزانه افراد زیادی روانه بیمارستان‌ها می شوند، تعدادی هم فوت می کنند، مدارس و صنعت تعطیل شده است، پروازها لغو شد و تصادفات جاده‌ای فراوانی اتفاق افتاد چرا آقای کلانتری که با صحبت‌های غیرکارشناسی هدفمند و بخشی‌نگری مدتی است استان را ملتهب کرده است در استان حضور پیدا نکرده است؟
وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا تصمیمی برای بردن خاک از خوزستان گرفته نمی‌شود؟ نفت و آب و منابع دیگر قابل انتقال را برده‌اید و می‌برید، چرا این خاک و گرد و غبار را نمی‌برید؟
خادمی اظهار داشت: آقای رییس‌جمهور بگذارید استان‌های زاگرس‌نشین هم زندگی کنند، اجازه دهید که خاک خوزستان هم مرطوب و نمناک شود، اجازه دهید آب شرب داشته باشند و تالاب‌هایش سیراب باشد. 
وی اضافه کرد: اگر دولت‌ها دخالت نکنند و اجازه دهند اکوسیستم محیط زیست به طور طبیعی ادامه یابد مساله گرد و غبار حل خواهد شد.

**تذکر ۲۰ نماینده در مخالفت با انتقال آب خزر
تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسوولان اجرایی کشورتوسط اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.
سید راضی نوری نماینده شوش به همراه شش نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره تسریع در رسیدگی به ریزگردها در استان خوزستان و رهاسازی حق‌آبه زیست محیطی تالاب‌ها و اعزام گروه ویژه برای حل مشکل به این مناطق تذکر داد.
محمد علی شاعری نماینده بهشهر به همراه ۱۹ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهوردر مخالفت شدید با انتقال آب خزر تذکر دادند.
جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ضرورت اقدام کارآمد و عاجل در راستای حفظ منافع ملی و حمایت از تولیدات بومی در خصوص تقویت زیرساخت‌های ارتباطی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تذکر داد.
به گزارش ایرنا، شهباز حسن پور نماینده سیرجان به وزیر فرهنگ و ارشاد درباره دلیل قطع حمایت مالی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطبوعات کشور به ویژه نشریات استانی از تاریخ ۱۵ بهمن به چه دلیلی صورت گرفته است،تذکر داد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcdj509.yt0596a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما