تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 66817
مسئول میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرایان گفت: گردشگری در شهرستان سرایان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعدد شاهد رونق خوبی است.
رشد شتابان گردشگری در «سرایان»
به گزارش زیست آنلاین، «محمد عرب» اظهار کرد: صنعت گردشگری به‌عنوان متنوع‌ترین و بزرگ‌ترین صنایع در جهان امروز، مهم‌ترین منبع درآمد و ایجاد فرصت ‎ های شغلی است.

وی افزود: این صنعت که به‌عنوان موتور توسعه از آن نام برده می‌شود، با ایجاد بیشترین میزان ارزش افزوده به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند سایر فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

مسئول میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرایان ادامه داد: در تقسیم‌بندی جهانی پس از نفت و خودروسازی، صنعت گردشگری در رده سوم قرار می‌گیرد.

عرب تصریح کرد: گردشگری هم‌اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است و بسیاری از برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران توسعه، از صنعت گردشگری به‌عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه گردشگری در شهرستان سرایان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعدد شاهد رونق خوبی است و معرفی فرصت‌های سرمایه‌‎ گذاری در گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران، برگزاری دوره‌های آموزش برای فعالان گردشگری و راهنمایان و بلدهای محلی، شناسایی و معرفی نقاط مستعد سرمایه‌گذاری در کویر سه‌قلعه هم‌چنین دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاران و افزایش گردشگران مؤثر باشد.

مسئول میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرایان با بیان این‌که غار بتون، دره و آبشارهای سبزرود و روستاهای ییلاقی شهرستان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سرایان است، گفت: مرمت بناهای تاریخی با مشارکت مالکان برای استفاده به‌عنوان واحدهای اقامتی و پذیرایی، انجام مطالعات طرح کمپ نجوم سه‌قلعه توسط دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه بیرجند با مشارکت انجمن نجوم کشور برای جانمایی ساختمان کمپ و شروع عملیات اجرایی در سال ۱۳۹۶ از جمله اقدامات است.

عرب خاطرنشان کرد: هم‌چنین بهره‌برداری و صدور دو پروانه اقامتگاه بوم‌گردی در کویر سه‌قلعه هم‌چنین آماده بودن شش پرونده بوم‌گردی دیگر در سطح شهرستان، صدور ۶ مورد موافقت اصولی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری شهرستان، افزایش واحدهای تحت پوشش شهرستان از یک مورد در سال ۹۲ به ۵ مورد در سال ۹۵ از دیگر اقدامات صورت گرفته است.  

اختصاص تسهیلات به پروژه‌های سرمایه‌گذاری

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرایان گفت: در سال گذشته از محل تفاهم‌نامه منعقد شده با صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات چهار جانبه بانک سینا جمعاً مبلغ یک‌میلیارد و ۲۴۰‌میلیون تومان تسهیلات به چهار پروژه و طرح سرمایه‌گذاری اقامتگاه و رستوران سنتی کاه کوه، اقامتگاه بوم‌گردی نمکزار، اقامتگاه بوم‌گردی زرین‌چاه و مجتمع گردشگری خاطره سرایان پرداخت شد که باعث ایجاد شغل برای ۱۴ نفر شده است.

عرب تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، ۲۳۵۰ گردشگر در واحدهای اقامتی شهرستان اقامت داشته‌اند.

وی اختصاص اعتبارات ملی برای تکمیل طرح‌های گردشگری و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق گردشگری شهرستان خصوصاً کویر سه‌قلعه، غار بتون، مجتمع گردشگری کاه‌کوه، دره و آبشارهای سبزرود را خواستار شد.

 مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرایان گفت: «با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان در حوزه گردشگری خوشبختانه بخش خصوصی استقبال خوبی از این پروژه‌ها و طرح‌ها داشت و به‌عنوان مثال در کویر سه‌قلعه پنج نفر اقدام به سرمایه‌گذاری در نقاط مستعد کرده‌اند.»  

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرایان افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در نقاط گردشگرپذیر شهرستان خصوصاً شهر سرایان، روستاهای مصعبی، نوده و کریمو هم‌چنین چاه قربان و راویج در کویر سه‌قلعه در دست اقدام است که تا پایان سال جاری حداقل سه مورد به بهره‌برداری خواهد رسید.

عرب ادامه داد: هم‌چنین راه‌اندازی واحدهای پذیرایی و اقامتی در خانه‌های تاریخی شهرستان از جمله در شهر سرایان و سه‌قلعه از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری است و عملیات اجرایی مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی در ورودی شهر سرایان دارای واحدهای اقامتی، پذیرایی و بازارچه صنایع‌دستی، آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این‌که شهرستان سرایان به لحاظ جذابیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری از شاخص‌ترین شهرستان‌های استان است، یادآور شد: روستای هدف گردشگری کریمو، منطقه گردشگری مصعبی و کریمو، دشت لاله‌های بسطاق، غار زیبای بتون، کویر و رصدگاه نجوم سه‌قلعه، باغستان چرمه، سد زو و کال زو، آسیاب‌آبی کاه کوه و ارتفاعات شمال سرایان در مسیر قنات زابر، روستای ییلاقی خاور، دره آمین و بوسی، دره و آبشارهای سبزرود(دره کلگی)، دره و آبشارهای دوتکی و آثار و جاذبه‌های متعدد دیگر از جمله جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری سرایان است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdchq6n-.23n-zdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما