تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 65432
سخنگوی فراکسیون محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه طرح جامعی برای برخورد ضربتی با آلاینده‌های زیست محیطی شد.
 طرح جامع برخورد با آلاینده‌های زیست محیطی ارائه شود
به گزارش زیست آنلاین، سیدکاظم دلخوش با تاکید بر ضرورت ریشه‌یابی آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای بزرگ اظهار داشت: در سال‌های گذشته در مرزهای بین ایران و کشورهای همسایه مالچ‌پاشی صورت می گرفت و بعضا پوشش گیاهان مانع بلند شدن گردوخاک می شد. علاوه بر این تا ۱۰ سال پیش در کشور شش تا هفت میلیون خودرو داشتیم اما اکنون بیش از ۱۶ میلیون خودرو داریم که باعث آلودگی هوا می شود و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هم به طول می انجامد و همین ها از عوامل آلودگی هوا به حساب می آید.

وی با بیان اینکه «سوخت خودروها، گازوئیل و بنزین مصرفی سهم اعظمی در آلودگی هوا دارند» یادآور شد: گسترش کارخانجات در حاشیه شهرها و ساخت و ساز بی‌رویه هم باعث افزایش آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای بزرگ می شود. در کنار این نبود کارخانه‌های زباله سوز هم از دیگر علل آلودگی آب، محیط‌ زیست و هوا به حساب می آید.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت از محیط‌ زیست باید طرح جامعی برای برخورد ضربتی با آلاینده‌های زیست محیطی به مجلس ارائه کند. ما هم این آمادگی را داریم. چراکه معتقدیم قوانین فعلی در حوزه محیط‌ زیست با نواقصی روبروست.

به گزارش ایسنا، دلخوش در پایان از نبود برنامه‌ریزی مدون برای جلوگیری از آلودگی هوا در سطوح مختلف و هماهنگی دستگاه های مربوطه در این حوزه انتقاد کرد.

https://zistonline.com/vdcj8xem.uqeitzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما