تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۸
کد مطلب : 65287
زیست آنلاین ،فیجی اولین کشور در حال توسعه است که با کمک های بانک جهانی و شرکت بین المللی فاینانس (IFC) اوراق سبز صادر می کند.
فیجی 50 میلیون دلار اوراق سبز صادر می کند
به گزارش زیست آنلاین ،بانک جهانی در گزارشی که منتشر کرد، اظهار داشت که این اعتبارات سبز تحت یک پروژه که توسط دولت استرالیا مدیریت می شود ایجاد شده است. تحت این پروژه، دولت استرالیا و IFC به توسعه سرمایه گذاری خصوصی در منطقه اقیانوس آرام خواهند پرداخت. پروژه هایی که با اوراق سبز سرمایه گذاری می شوند در پی آن هستند تا در صنایعی سرمایه گذاری کنند که همگام با قواعد اوراق سبز بوده و روی سازگاری صنایع با تغییر اقلیم تمرکز داشته باشند.
فیجی همچنین با استفاده از اوراق بهادار به حمایت از سایر پروژه های خواهد پرداخت تا انرژی مصرفی خود را ۱۰۰ درصد تجدید پذیر کرده و تا سال ۲۰۳۰ انتشار گاز دی اکسید کربن را ۳۰ درصد کاهش دهد. این اوراق به دو صورت ۵ ساله و ۱۳ ساله ارائه خواهد شد که نرخ سود اوراق ۵ ساله ۴ درصد و اوراق ۱۳ ساله ۳/۶ درصد می باشد که نسبت به اوراق کشور فرانسه که نرخ سود ۷۵/۱ درصد دارد بسیار جذاب تر برای سرمایه گذاران است.
با این اوراق، کشور فیجی ثابت کرد که بازارهای سبز را می توان در کشورهای در حال توسعه نیز راه اندازی کرد./منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdchqin-.23nm6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما