تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 63434
مدیرکل دفترزیستگاهها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اولین بار در سازمان حفاظت محیط زیست تدقیق محدوده مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان با دقت محاسباتی ۲۵۰۰۰: ۱ انجام شد.
تدقیق محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست با دقت محاسباتی ۲۵۰۰۰: ۱
حمید گشتاسب افزود: با توجه به اینکه در دهه‌های گذشته درتهیه برخی از نقشه‌های مناطق چهارگانه با توجه به محدودیت‌های اطلاعاتی و فنی و نبود دسترسی به نقشه‌های با مقیاس مناسب و پیاده‌سازی محدوده مناطق، ابهاماتی وجودداشته است، دفترزیستگاهها و امور مناطق، تهیه مرز مناطق چهارگانه با دقت محاسباتی ۲۵۰۰۰: ۱ با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا، تصاویر گوگل ارث(google earth) و نقشه‌های توپوگرافی پایه و بازدید میدانی را در اولویت برنامه‌های خود قرارداد.

وی تصریح کرد: این فعالیت بسیار سنگین توسط گروه بررسی‌های جغرافیائی این دفتر و با همکاری قابل تقدیر ادارات کل تابعه برای ۲۷۸ منطقه و براساس آگهی روزنامه رسمی انجام شد. با توجه به دقیق‌ترین محاسبات انجام شده ، سطح کنونی مناطق چهارگانه به ۱۷ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۵۵۸ هکتار معادل ۱۰.۵ درصد ازسطح کل کشور رسیده است. 

 گشتاسب تاکید کرد: اطلاعات مربوطه به منظور جلوگیری از تعارض پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی با مناطق چهارگانه در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت صنعت،معدن و تجارت برای بارگذاری در سامانه کاداستر قرارداده شد.

 

منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdcjxxem.uqettzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما